لزوم راه اندازی بازارچه مرزی اروندکنار / بازگشایی اسکله اروندکنار تا یک هفته آینده

به گزارش خبرنگار تیتر اول نه آبادان، آقارضا فتوحی امروز 11 آذر در بازدید از اروندکنارو، بازارچه مرزی اروند کنار و اسکله بندری این شهرستان، اظهار کرد: استاندار خوزستان پس از بازدید دو ماهه اخیر از منطقه تصمیم گرفت با توجه به وضعیت شهرستان که می توان استخدام و اقتصاد برای رونق منطقه تصمیماتی گرفته و گرفته شد دیگر سازمان صنعت در انجام وظایف قانونی خود بیش از پیش معدن و تجارت نماینده ای نیز در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به بازارچه مرزی اروندکنار گفت: حدود 30 غرفه در بازارچه مرزی اروندکنار وجود دارد که همگی نیاز به فعال سازی دارند. در این راستا با اتاق بازرگانی برای جذب تجار و بازرگانان به منطقه توافق شد. اقتصاد این شهر آباد است و تاثیر خوبی بر درآمد مردم منطقه دارد.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری خوزستان افزود: با توجه به اینکه آبادان قدمتی طولانی دارد کسب و کار و تجارت، پتانسیل موجود در منطقه از جمله شیلات، تجارت، تاریخ و صنایع مرتبط می توانند شغل و رونق ایجاد کنند.

فتوحی خاطرنشان کرد: در این راستا مقرر شد ان شاء الله با نظر دستگاه های تخصصی در آینده بسیار نزدیک در بخش کشاورزی این شامل شیلات و نخیلات می شود و طرح های جامعی در این مناطق تدوین شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان گفت: آبادان یکی از شهرهای مهم و استراتژیک استان است و این اقدامات تاثیر مثبتی بر این شهرستان خواهد داشت.

وی با اشاره به موضوع راه اندازی در منطقه افزود: طبق توافقی که معاون امنیتی استانداری خوزستان انجام داد، علاوه بر سفرهایشان، راه اندازی نیز به برنامه سفر دیگری اضافه شد تا بتوانند موفقیت بهتری داشته باشند. نسبت به قبل.”

فتوحی با اشاره به بازگشایی اسکله اروندکنار افزود: کسب و کار تجارت در این مکان رونق دارد و به تدریج برای گسترش و توسعه آن تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این اسکله باید غنی تر و بهتر از قبل باشد. اسکله تاکنون حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم 20 درصد باقی مانده نیز به زودی تکمیل شود.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان در پایان اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور با کشور عراق و با شهر بندری فاو، ما امیدواریم که در رونق، مقیاس و پتانسیل منطقه رونق داشته باشیم.

لازم به ذکر است در این بازدید فرماندار آبادان، سیدس محمد مولوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولین ادارات تخصصی بندر، دستگاه های اجرایی استان و دستگاه های مرتبط حضور داشتند.

دکمه بازگشت به بالا