استان ها

سد نهب هفته آینده با دستور رئیس جمهور آبگیری می شود

به گزارش خبرگزاری بورن قزوین؛ گادولا ملکی ظهر چهارشنبه در پنجمین جلسه شورای خزانه داری و اجرای عمومی در شرکت آب منطقه ای قزوین اظهار داشت: در سال های اخیر اقدامات م effectiveثری برای کنترل و مدیریت منابع آب زیرزمینی و کنترل رودخانه ها با جلوگیری از تداخل انجام شده است بسته شدن چاه های غیر مجاز اقدامات موثری برای کاهش تلفات آب زیرزمینی بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: با مصوبات شورای خزانه داری و اجرای احترام عمومی ، توانستیم برای مدیریت منابع آب و جلوگیری از افت 1.5 تا 2 متری آب زیرزمینی اقدام جدی و استان را از بحران خارج کنیم. دشت قزوین را از مرگ نجات دهید.

آب 3

ملکی افزود: خوشبختانه روند تخلیه آبهای زیرزمینی در استان متوقف شده است و اگر این اقدامات با کمک قوه قضاییه ، پلیس ، اجرایی و پشتیبانی انسانی به موقع انجام نمی شد ، بیشتر بوئین زهرا امروز دشت نابود خواهد شد. “

وی گفت: با شناسایی سه پروژه مهم ملی از جمله احداث سد نهب ، سد بالاخانلو و انتقال آب سد طالقان که به دلیل کمبود اعتبار متوقف شد ، توانستیم بیش از 300 میلیارد واردات داشته باشیم. اعتبارات و تسریع در اجرای پروژه. “

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین یادآور شد: در استان قزوین با داشتن 30 انشعاب شمالی و 33 هزار کیلومتر رودخانه ، آبراه و کانال ، بیش از 98 میلیارد وام برای کنترل سیلاب ، 1200 کیلومتر نقشه برداری و 1038 کیلومتر کیلومتر رودخانه مطالعه کردیم.

کانال آبیاری 2

ملکی افزود: اگرچه در سالهای گذشته میزان رهاسازی بستر رودخانه به 50 هکتار رسیده بود اما ما توانستیم بیش از 53 هکتار از زمین و زمین را پاکسازی کنیم و 56 کیلومتر لایروبی و 17 کیلومتر املاک رودخانه را انجام دهیم که معادل آخرین 13 سال فعالیت

وی گفت: 26 کیلومتر از رودخانه حاجی عرب آزاد شده است ، 31 کیلومتر از رودخانه آغچی مزار آزاد شده و ایمن است ، سد اسفرورین کنترل شده است ، رودخانه آبهارا 6 کیلومتر آزاد شده است ، رود ایلیاد 15 بوده است عمق کیلومتر ، رودخانه استارک فعالیت های دیگر همکاران شرکت بوده است.

با نصب کنتور هوشمند 26 میلیون متر مکعب مصرف آب

ملکی همچنین اعلام کرد: امسال با تصرف 31 دکل حفاری غیرمجاز و پر شدن 246 حلقه چاه غیر مجاز و نصب کنتورهای هوشمند ، توانستیم 26 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

2. متر هوشمند

3565 نصب کنتور هوشمند در چاه های کشاورزی

وی در ادامه از نصب كنتورهای هوشمند به عنوان یك اقدام موثر در مدیریت آب یاد كرد و یادآور شد: از 6000 حلقه چاه كشاورزی در استان ، 3 هزار و 565 حلقه چاه همچنان به كنتورهای هوشمند مجهز هستند و سال آینده نیز با ارائه طرح اعزام و اتصال هوشمند. متر به سیستم مرکزی نظارت کامل بر مصرف چاه بصورت متمرکز انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین اعلام کرد: 2500 حلقه چاه برای نصب کنتورهای هوشمند در دستور کار است که سال آینده بهره برداری خواهیم کرد.

ملکی گفت: در دو سال گذشته بیشتر آب از سد طالقان به دشت قزوین منتقل شده که سال گذشته 334 میلیون متر مکعب جابجا شد ، سهم ما 298 میلیون متر مکعب بود و امسال 308 میلیون متر مکعب آب سد طالقان.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: امسال 73 میلیون متر مکعب غذای مصنوعی در استان تأمین شده است.

ملکی گفت: احداث بزرگراه قزوین – رشت در معرض تهدید است و دیواره جاده قدیم در حال ریزش است و در این مسیر فرسایش شدیدی داریم و نگرانیم که در سالهای آینده در جاده حادثه ای رخ دهد. مانند سیل شیراز. آنچه باید انجام دهیم

آب 2

سد نهبه هفته آینده به طور رسمی تخلیه می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: سد نهب اولین سد بزرگ استان در سال 88 بود که پس از مدتی به دلیل عدم سرمایه گذاری متوقف شد و ساخت آن از سال 1992 از سر گرفته شد و امسال توانستیم 100 را بدست آوریم. میلیارد تومان. اعتبار ، مطالبات پیمانکار 70 میلیارد تومانی را پرداخت کنید.

وی گفت: خوشبختانه مشخصات فنی سد نهب طی یک بازدید کارشناسی از وزارت نیرو تصویب شد و هفته آینده با کنفرانس ویدئویی با مشارکت رئیس جمهور و وزیر نیرو سد آب گرفتگی می شود.

ملکی با اشاره به مشکلات مراحل نهایی احداث سد نهب گفت: طغیان پل روستای شیذر یکی از مشکلات مطرح شده برای راه های دسترسی جایگزین است که به 20 میلیارد وام نیاز دارد.

Nav b

وی افزود: همچنین 262 هکتار از اراضی منطقه مخزن سد که قبلاً ملی اعلام شده بود ، اکنون به استثنا محسوب می شود ، درگیری بین اهالی روستا حل و فصل می شود.

ملکی همچنین کنترل سیل بر روی شهر مهرگان ، تعیین مرز بیدشان ، برنامه ریزی برای کنترل و کنترل سیل در اسفرورین و آراسانجا ، حل و فصل رودخانه ملا علی در بزرگراه قزوین – رشت و رعایت الزامات طراحی سازه و توجه به مرزهای قانونی را توصیه کرد. .

دکمه بازگشت به بالا