جامعه

لازم است در طرح امدادونجات تهران بازنگری شود/ امکان امدادرسانی زمینی در شرایط بحران نیست

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه در صورت بروز حادثه ای مانند زلزله در تهران امکان امداد رسانی زمینی وجود ندارد، گفت: بازنگری در طرح امداد و نجات و تقویت ناوگان هوایی آن ضروری است.

به گزارش تیتر اول، محمدحسن نامی امشب در دومین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران با حضور شهردار تهران، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و اعضای شهر تهران، اظهار کرد: در حال حاضر در جلسه شورای عالی مدیریت بحران در شهر تهران نیز حضور دارند. ستاد مدیریت بحران کلانشهر: کشور قدرتمندی در دنیاست، همه چیز به پول بستگی ندارد و استقلال برای جمهوری اسلامی ایران مهم است.

وی با اشاره به موضوع جلسه امروز گفت: تهران به عنوان یک کلان شهر جهانی نیازمند حکمرانی یکپارچه است. در آینده باید به سمت حکمرانی یکپارچه شهری در همه ابعاد حرکت کنیم و شهرداران بتوانند در همه ابعاد شهر را اداره کنند.

وی به مشکل هشدار تلفن همراه اشاره کرد و ادامه داد: شاید در خیابان، محله یا شهر نیاز به هشدار باشد. اگر این روش را داشته باشیم و بتوانیم خیلی زود به شما هشدار دهیم، می تواند بسیار مهم و موثر و حتی موثرتر از سخنرانان عمومی باشد.

هومز افزود: این باید یکی از وظایفی باشد که در دستور کار قرار داده ایم و می توانیم هشدارهای اولیه بدهیم. شاید در آینده اگر بتوان زلزله را زودتر پیش بینی کرد، از این سیستم بهتر استفاده کرد.

وی افزود: این کار نه تنها با پیامک در تلفن همراه امکان پذیر است.

مجلس همچنین به موضوع شبکه آب های سطحی شهر تهران اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری به این موضوع رسیدگی شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در این راستا می توان با احداث مخازن زیرزمینی و سدهای زیرزمینی اقدام کرد. این در مورد غرق شدن نیز صدق می کند.

وی افزود: موضوع دیگر در مورد عیوب فعال و نیمه فعال این است که باید حد و مرز این عیوب را مشخص کنیم و آنها را مشخص و محدود کنیم.

خانه هایی با اشاره به مانور هوایی در تهران کف: در صورت بروز حادثه در تهران امدادرسانی زمینی امکان پذیر نیست و فقط باید ناوگان هوایی را برای امدادرسانی هوایی تقویت کنیم. در برخی مناطق می توانیم از پارکینگ نیز استفاده کنیم.

وی افزود: آیا در صورت وقوع حادثه در استان تهران جداگانه می توان در زمین اقدام کرد؟ باید طرح امداد و نجات به ویژه از سوی هلال احمر را بازنگری کنیم و ناوگان هوایی را تقویت کنیم و بالگردها را برای کمک فراهم کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا