حوادث

اقدامات مدیریت بحران استان تهران در طرح ۲۱ روزه امداد و نجات ستاد اربعین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران به تشریح فعالیت های ستاد بحران استان در طرح امداد و نجات اربعین حسینی (ع) پرداخت و گفت: این طرح به مدت 21 روز اجرا می شود.

به گزارش تیتر اول، حامد یزدی شهردار بعدازظهر پنجشنبه در نشست خبری با تشریح اقدامات و رویه های ستاد مدیریت بحران استانداری تهران برای برگزاری باشکوه ترین مراسم اربعین در داخل و خارج از کشور، اعلام کرد: کمیته امداد و نجات ستاد اربعین تهران. استان همه دست اندرکاران مدیریت بحران پای کار آمدند و تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسنی انجام می دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از استقرار ستاد اربعین استان تهران در سه نقطه مرزی مهران، شهر نجف در بارگاه حضرت زهرا(س) و کربلا خبر داد و گفت: از روز چهارشنبه 16 شهریور، طرح امداد و نجات در اربعین آغاز می شود. . حسینی (ع) آغاز می شود که به مدت 21 روز تا روز سه شنبه 14 آنلاین 1401 ادامه خواهد داشت که در صورت لزوم تمدید خواهد شد.

یزدیمر با تاکید بر ارائه خدمات به مناسب ترین شکل گفت: یک هزار و 205 مرکز عملیاتی امداد و نجات، یک هزار و 149 مرکز مرزی داخلی و 56 مرکز بین المللی برای عملیات امداد و نجات در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به آمادگی و حضور 10 اردوگاه مرزی گفت: یک قرارگاه در مهران، سه کمپ در شلمچه، خسروی و چذابه و شش کمپ فرعی برای اجرای طرح امداد و نجات و 547 قرارگاه امداد و نجات درون شهری آماده کار هستند. و پایگاه های پشتیبانی امداد و نجات و 449 واحد پشتیبانی بخش شهرستان نیز در دست بررسی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اعلام تعداد کل پرسنل و نیروهای عملیاتی طرح امداد و نجات استان گفت: در این طرح روزانه 4 هزار و 599 نفر و مشارکت 15 هزار نیروی متخصص و داوطلب پیش بینی شده است.

یزدیمر در خصوص تعداد کل قرارگاه ها و نیروهای عملیاتی گفت: در قرارگاه مرزی 10 مرکز با 384 نیروی امدادی و 169 خودروی عملیاتی، در استان های مرزی 116 مرکز با 464 امدادگر و 127 خودروی عملیاتی معین وجود دارد. و استان های پشتیبانی، 1023 مرکز با 3549 امدادگر و 4140 خودروی عملیاتی و تعداد پرسنل عملیاتی در عراق، 56 مرکز با 202 امدادگر و 72 خودروی عملیاتی و 19 بالگرد پیش بینی شده است که چهار مورد از آنها در مرزهای خروجی و 15 فروند آن مستقر هستند. در استان های تعیین شده و مرزهای ورودی.

وی بیان کرد: در مجموع 116 پایگاه در پاسگاه های مرزی وجود دارد که از این تعداد 61 پایگاه دائمی و 55 پایگاه موقت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به اعزام منابع لجستیکی در قالب طرح امداد و نجات مدیریت بحران استان، تصریح کرد: 65 دستگاه آمبولانس، 32 دستگاه خودروی نجات، 28 دستگاه دو کابین، 34 دستگاه موتورسیکلت، 10 دستگاه ارتباطی. ، 10 هلیکوپتر برای این موضوع وجود دارد

وی بیان کرد: از نظر نیروی انسانی نیز تمهیدات به بهترین شکل اندیشیده شده و 384 نفر شامل 202 پرسنل و 182 امدادگر در پست های مرزی حضور خواهند داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استانداری تهران، شهردار یزدی درباره اعزام خودروهای امدادی به عراق گفت: در هفت منطقه کربلا، نجف، مسیر نجف به کربلا، حلی، کاظمین و سامرا نیز محموله خواهیم داشت. به عنوان یک ستاد عملیاتی که 16 دستگاه کامیون تحویل ستاد عملیاتی می دهد، 50 دستگاه آمبولانس، 18 دستگاه آمبولانس به کربلا، 10 دستگاه به نجف، 10 دستگاه به نجف به کربلا، دو دستگاه به حلی، چهار دستگاه به کاظمین، چهار دستگاه به سامره و دو دستگاه به ستاد عملیاتی اعزام می شود. .شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به اعزام شش دستگاه آمبولانس چهار دستگاه به کربلا و دو دستگاه به نجف گفت: در مجموع 80 نیروی داوطلب متخصص و 122 پرسنل به عنوان تیم های عملیاتی به عراق اعزام می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا