سلامت و تندرستی

ققنوس میتسوبیشی به خط تولید برگشت / عکس

وضعیت مالی میتسوبیشی در حال حاضر مشخص نیست، اما چشم انداز عرضه مجدد میتسوبیشی اکلیپس همیشه امید را در دل علاقه مندان به خودرو زنده نگه داشته است. میتسوبیشی اکنون بخشی از یک اتحاد سه گانه با رنو و نیسان است و پلتفرم های مشترک دارد. مشکلی که می تواند هزینه تولید خودروی جدید را کاهش دهد. زیرا نیسان Z اکنون به عنوان یک کوپه مدرن آماده ورود به بازار است.

میتسوبیشی اکلیپس یکی از مدل های کوپه این برند ژاپنی بود که در سال 1989 ارائه شد. این یک کوپه دو در با قیمت مناسب بود که از استراتژی بازاریابی ژاپنی با هدف به چالش کشیدن کوپه های گران قیمت آمریکایی و اروپایی پیروی می کرد.

بیشتر بخوانید:

روتر خود را با ساعت اتمی دقیق تر از GPS کنید!

کمک های عجیب اروپا به توسعه علم چهره ای که ذهن را به باد می دهد!

عکس رفتار انسان گونه این حیوان دانشمندان را شگفت زده کرد!

از سال 1989 تا 2012، چهار نسل از میتسوبیشی اکلیپس تولید شد. برخی از نسخه های نسل چهارم این خودرو نیز وارد بازار ایران شد. این نسل از سال 1386 تا 1390 تولید شد و از این رو قابلیت واردات به ایران را داشت.

میتسوبیشی فینیکس به خط تولید بازگشت / عکس

مانند بسیاری از سدان ها و کوپه های اسپرت، میتسوبیشی اکلیپس قربانی روند SUV شد. این خودرو از خط تولید میتسوبیشی حذف شد تا با یک SUV یا کراس اوور جایگزین شود. حتی میتسوبیشی نیز تلاش کرد تا این مدل موفق را در قالب یک کراس اوور احیا کند. میتسوبیشی اکلیپس کراس نسخه اصلاح شده این خودرو بود که حتی در ایران نیز ارائه شد. با این حال، مشتریان نسخه کراس اوور اکلیپس را دوست نداشتند، زیرا هیچ شباهتی به کوپه افسانه ای میتسوبیشی نداشت. سرانجام تولید Eclipse Cross در سال 2021 متوقف شد.

میتسوبیشی اکلیپس، نسخه دیگری از نیسان Z

طراحان و طرفداران میتسوبیشی اکلیپس با استفاده از قدرت تخیل و نرم افزار طراحی، نسل جدید این خودرو را به تصویر کشیده اند. با پیروی از الگوی طراحی نسل های قبلی، آنها پیشنهاد می کنند که نسل پنجم این خودرو به جلوپنجره بزرگ ذوزنقه ای با چراغ های جلوی کوچک مجهز شود. نمای جانبی این خودرو ساده خواهد بود اما در نمای عقب می توان چراغ های اسپرت با طراحی L شکل را مشاهده کرد.

میتسوبیشی فینیکس به خط تولید بازگشت / عکس

در حال حاضر، میتسوبیشی این پتانسیل را دارد که از مشارکت خود با نیسان برای تولید نسل پنجم میتسوبیشی اکلیپس بر اساس نیسان Z جدید استفاده کند. نیسان Z در حال حاضر به یک موتور شش سیلندر با دو توربوشارژر مجهز است که حداکثر 405 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گیربکس شش سرعته دستی یا 9 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال نیرو به چرخ ها را بر عهده دارد. در صورت عرضه نسل پنجم میتسوبیشی اکلیپس به بازار، این خودرو دارای مشخصات فنی مشابهی خواهد بود. اما امکان عرضه آن به صورت برقی نیز وجود دارد.

58321

دکمه بازگشت به بالا