اقتصادی

فلاحی: اجرای شعار سال ۱۴۰۲ در گرو اراده جدی مدیران است

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تحقق شعار سال ۱۴۰۲ را در گرو این مساله دانست که مدیران اراده جدی پای کار بودن را داشته باشند.

احمدحسین فلاحی در گفت و گو با تیتر اول در رابطه با چگونگی تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید» بیان کرد: تحقق شعار سال در گرو این است که مدیران اراده جدی پای کار آمدن داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما الان منابع انسانی گسترده ای در کشور داریم، عنوان کرد: در کشور هم جوانان تحصیل‌کرده، توانمند و جویای کار و صاحب حرف داریم و هم افراد صاحب علم و دانش به طوری که اگر در بحث تولید و اقتصاد وارد شوند سرعت چند برابری به این حوزه می بخشند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: نکته بعدی این است که زمینه های تولید در کشور چه در بخش صنعتی و کشاورزی و چه در همه منابع ما بلااستفاده مانده است و متاسفانه در بین کشورهای مختلف جزء کشورهایی هستیم که آخرین رتبه را در استفاده از منابع انسانی، کشاورزی و طبیعی داریم. با توجه به اینکه این زمینه ها در کشور فراوان است و می شود این کار را کرد و اراده جدی مسئولان و مدیران اگر وجود داشته باشد رشد تولید تحقق پیدا خواهد کرد.

فلاحی با اذعان بر اینکه طبیعتا لازمه مهار تورم و بالا رفتن قدرت خرید مردم، ثبات بازار، ارزآوری و عدم خروج ارز هم در گرو تولید است، تاکید کرد: اگر تولید را دنبال نکنیم و زمینه های تولید را فراهم نکنیم این اتفاقات نمی افتد.

وی همچنین ضمن اشاره به موضوع صدور مجوزهای کسب و کار اظهار کرد: دستگاه ها نباید بیش از اندازه بن بست ها و گره هایی را در مسیر دریافت مجوزها ایجاد کنند، بلکه باید در این خصوص تسهیلگری انجام دهند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در بین کشورهای همسایه کشوری هستیم که بیشترین مشکل را در بحث صدور مجوزها داریم، لذا متاسفانه سرمایه گذار و تولیدکننده خسته شده و مجبور به خروج سرمایه از کشور می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا