حوادث

فعالیت مراکز درمانی و توانبخشی هلال‌احمر در ایام نوروز با حضور پزشک متخصص

رییس جمعیت هلال احمر از استقرار پزشک متخصص در مراکز درمانی هلال احمر در ایام نوروز برای رسیدگی بی وقفه به روند درمان بیماران خبر داد.

به گزارش تیتر اول دکتر میرحسین کولیوند در جلسه ستاد نوروزی هلال احمر گفت: قدردان همراهی نمایندگان مجلس،‌ استانداران، ائمه جمعه، سازمان بازرسی و مسئولین دولت سیزدهم هستم که در شرایط سخت در کنار جمعیت هلال احمر هستند.

وی افزود: سه میلیون نفر در سراسر کشور، نیروی داوطلب هلال‌احمر هستند که این یک سرمایه عظیم است و باید مورد توجه قرار گیرد. مهم‌تر از آن مربیان خوب و دلسوزی در حوزه ارائه آموزش‌های عمومی امداد و کمک‌های اولیه داریم که می‌توانیم از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کنیم.

کولیوند ادامه داد: هلال‌احمر، ابزار و تجهیزات و امکانات خوبی را در اختیار دارد اما باید تعاون و همکاری بیشتری با سایر دستگاه‌ها داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه امدادگران در پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر، مشغول ارائه خدمات‌ به مسافران و گردشگران در جاده‌ها، کوهستان و روستاها هستند، افزود: نقش ما کاهش رنج و دردهای بشری است که در آیات الهی درباره آن صحبت شده است و برای این مهم نیز همراهی سایر دستگاه‌ها موثر خواهد بود.

وی با بیان این که هلال احمر همواره در جشن نیمه شعبان، مراسم چهارشنبه آخر سال، پنج‌شنبه و جمعه آخر سال، ماه مبارک رمضان، شب های قدر، عید فطر و مراسم نوروز حضور فعالی دارد، ادامه داد: امسال خدمات‌رسانی، آسیب‌شناسی، پیشگیری و آموزش از اهمیت بیشتری برخوردار است که با همکاری و تعاون همه ارگان‌ها اتفاق می‌افتد.

کولیوند با اشاره به جنگ غزه گفت: هلال احمر ایران پیشتاز در حوزه دفاع از مردم فلسطین بوده و بر همین اساس کنگره بی المللی فلسطین را برگزار و ۹۰ مورد نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی در غزه را شناسایی و علیه این رژیم در مجامع بین المللی اعلام جرم کرد.

وی افزود: با مشارکت مردم ۱۰ هزار تن اقلام زیستی و بهداشتی برای مردم غزه جمع آوری و جلسات متعددی با کمیته صلیب سرخ برای محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

دکتر کولیوند در بخش دیگری از صحبت های خود در ستاد نوروزی هلال احمر گفت: تولید اندام مصنوعی، تامین نیاز دارویی کشور و واکسیناسیون حجاج بخش دیگری از فعالیت های هلال احمر است که بی وقفه و بدون لحظه ای معطلی در حال انجام است. فعالیت ۲۴ ساعت داروخانه و ۲۰۰ مرکز توانبخشی نیز در همین راستا تداوم دارد.

وی توضیح داد: در راستای پاسخگویی به نیازهای مردم،‌ هم اکنون در مراکز درمانی هلال‌احمر در سراسر کشور پزشکان متخصص مستقر شده‌اند تا لحظه ای در امر درمان مردم وقفه ایجاد نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر رئیس هلال‌احمر خاطرنشان کرد: این اقدامات در حالی انجام می‌شود که تا همین چند روز پیش با به کارگیری تمامی ظرفیت ها در حال امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان بودیم و هم اکنون نیز در حال آماده باش برای خدمت رسانی به متاثرین از حوادث جوی در غرب کشور هستیم.

انتهای پیام 

تیم خبری حوادث

نویسنده حوادث با توانایی شناسایی ترندها و انتقال اخبار به زبان ساده هستم. تلاش می‌کنم تا خوانندگان را به روز با ترندهای روز دنیای اخبار نگه دارم.
دکمه بازگشت به بالا