حوادث

تقدیر فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر از اقدامات ایران در زلزله ترکیه و سوریه

رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر از اقدامات بشردوستانه جمعیت هلال احمر کشورمان درپی وقوع زلزله در ترکیه و سوریه قدردانی کرد.

به گزارش تیتر اول، به دنبال اقدامات انجام شده از سوی جمعیت هلال احمر کشورمان در پی وقوع زلزله در کشورهای ترکیه و سوریه، فرانچسکو روکا، رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر با ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس جمعیت هلال احمر از این اقدامات قدردانی کرد.

در متن نامه روکا به پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر ایران، آمده است:

« جناب آقای دکتر کولیوند، دوست گرامی

با خرسندی گزارش فعالیت‌های انجام شده توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کمک به آسیب‌دیدگان زلزله ویرانگر دو هفته پیش ترکیه و سوریه را دریافت کردم.

 واژه‌ها از بیان میزان قدردانی و سپاسگزاری من از داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که از همان ابتدای بروز شرایط اضطراری به طور خستگی‌ناپذیر برای نجات جان افراد و حمایت از نیازمندان تلاش کردند، عاجزند.

بی‌شک، تلاش‌های شما با در نظر گرفتن پاسخ بشردوستانه‌ای که جمعیت هلال احمر شما در سطح ملی در منطقه خوی و در چندین استان متاثر از مشکلات آب و هوایی انجام می‌دهد، بسیار معنادارتر است.

از این فرصت استفاده می‌کنم و بار دیگر مراتب دوستی و احترام خود را نسبت به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌دارم.

همچنین شیوه رهبری و تعهد شما را تحسین کرده و به جنابعالی اطمینان می‌دهم که فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر، در انجام ماموریت‌های بشردوستانه‌مان در کنار شما ایستاده است.

با ابراز صمیمانه‌ترین احترام‌ها،

فرانچسکو روکا

رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر»

صبح امروز پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر نیز گفته بود:« در زلزله اخیر ترکیه و سوریه، صد کشور در ترکیه برای خدمت‌رسانی حضور پیدا کردند اما تنها کشوری که مورد تشویق ترکیه قرار گرفت و صلیب سرخ جهانی از آن تقدیر کرد، هلال احمر ایران بود.»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا