سلامت و تندرستی

علت توقف اقدامات برای واردات فایزر /آخرین وضعیت واکسن MRNA ایرانی

یکی از اعضای کمیته ملی واکسن ویروس کرونا ، با توضیح آخرین اخبار مربوط به تولید واکسن کرونا در ایران ، علت وارد نکردن واکسن فایزر (که باید از منابع دیگری به غیر از ایالات متحده و انگلستان خریداری می شد) را توضیح داد.

دکتر مصطفی غنا در مصاحبه با تیتر اول وی در مورد آخرین اخبار مربوط به واکسن های کرونا در ایران گفت: در مقایسه با وضعیت قبلی که داشتیم ، واکسن کویرایان برکت و پاستوکووک در مرحله سوم قرار دارد ، در حالی که واکسن های اسپیکوژن ، کوپارس و فخرا در مرحله نهایی هستند. واکسن نورا به فاز سوم نزدیک می شود و واکسن اسوه به فاز اول آزمایشات بالینی نزدیک می شود.

آخرین وضعیت واکسن MRNA ایرانی

وی با بیان اینکه برنامه های هفت شرکت نیز در مرحله پیش بالینی است ، افزود: واکسن MRNA Renap نیز در پرونده پرونده ارائه شده است ، اما آنها نسبت به آنچه برای گرفتن مجوزهای لازم انجام می دهد ، قید می کنند.

وی بر تولید سری دو واکسن Covairan Barakata و Pastokovok تأکید کرد: هر فردی که بتواند در کشور واکسن تولید کند رضایت بخش است ، اما باید از مسئولان مربوطه جزئیات تولید هر شرکت را پرسید. در مورد واکسن پاستوکوکوس ، باید به تدریج امکانات تولید آن در ایران نصب شود و تولید صنعتی آن در کشور آغاز شود تا بتوان آن را به طور گسترده تولید و توزیع کرد. ما هنوز این واکسن را از کوبا وارد می کنیم. البته کوبا محدودیت های تولیدی نیز دارد. امیدواریم تولید ایران به زودی راه اندازی شود تا بتوانیم این واکسن را در مقادیر زیاد عرضه کنیم.

اما اگر قبل از سن 12 سالگی علیه بیماری عروق ویروس کرونا واکسینه شود

غنی در مورد واکسیناسیون افراد زیر 18 سال ، گفت: “برخی منابع علمی می گویند افراد بالای 14 سال را باید همانطور که بزرگسالان دنیا و نتایج جهان را در نظر گرفته اند ، در نظر گرفت.” بیایید با هم یاد بگیریم. از سوی دیگر ، ما باید از واکسن داخلی نورا حمایت کنیم تا بتواند در این گروه سنی تحقیقات انجام دهد. واکسیناسیون افراد زیر 12 سال مطابق پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت اعلام می شود.

اهمیت واکسیناسیون تا 18 سالگی

وی گفت: “وقتی کودکان به بیماری عروق ویروس کرونا قلب مبتلا می شوند ، معمولاً بدون علامت است و بیشتر نگرانی های ما همیشه با بزرگسالان بوده است.” وقتی صحبت از واکسیناسیون می شود ، زیرا واکسن ضعیف یا کشته می شود ، یک ویروس است ، تهدیدی برای آنها ایجاد نمی کند و ایمنی خوبی به آنها می دهد. در حقیقت ، در مورد سایر واکسن هایی که در سنین پایین تزریق می شوند ، واکسن بسیار م effectiveثر است. این کودکان و کودکان هستند که بهترین پاسخ را به این موضوع می دهند و اگر این نتایج در جایی از جهان عالی باشد ، باید استفاده شده.

دلیل تعلیق واردات Pfizer

وی در مورد معرفی واکسن فایزر گفت: موضوع این بود که پروژه تحقیقاتی در مورد تزریق واکسن فایزر به زنان باردار متوقف شد ؛ زیرا داوطلبان پروژه را ترک کردند و فایزر هیچ نتیجه ای برای زنان باردار نداشت چندین واکسن در دسترس پزشکی است و ممکن است عاقلانه نباشد که تزریق دوز سوم کادر پزشکی را تا رسیدن فایزر متوقف کنیم (قبلاً اعلام شده بود که از منابع دیگری به غیر از ایالات متحده و انگلستان خریداری می شود). واکسیناسیون تقویت کننده باید انجام شود.

واردات واکسن جانسون و جانسون برنامه ریزی شده است

وی در مورد واکسن جانسون و جانسون گفت: این برنامه شامل واردات آن نیز می شود ، اما حجم و زمان واردات آن توسط سازمان غذا و دارو اعلام می شود ، اما واردات آنها ممنوع نیست.

غنی در پاسخ به این سوال که آیا ایران قصد دارد مجوز سازمان بهداشت جهانی را برای واکسن های خود دریافت کند یا خیر ، گفت: نتایج واکسن هایی که تولید می کنیم هنوز منتشر نشده است. در صورت انتشار نتایج ، این اقدامی است که می توانیم برای درخواست به سازمان بهداشت جهانی انجام دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا