سلامت و تندرستی

علائم “سرخک” و اهمیت واکسیناسیون کودکان در موعد مقرر

فوق تخصص گوارش اطفال به تشریح علائم و راه های پیشگیری از سرخک پرداخت و تاکید کرد: واکسن سرخک باید به موقع به کودکان تزریق شود.

به گزارش تیتر اول، دکتر مریم بهمنیار درباره سرخک و پیدایش آن به عنوان یک بیماری ویروسی که از طریق تنفس نیز منتقل می شود، گفت: سرخک یک بیماری ویروسی است که از طریق تنفس منتقل می شود. شروع بیماری مانند سرماخوردگی همراه با آبریزش بینی، آبریزش بینی، بی حسی و سرفه است. این علائم با تب همراه می شود و در روزهای سوم و چهارم نوزاد یک جوش قرمز جداگانه ایجاد می کند که از صورت شروع می شود و سپس روی بدن ایجاد می شود و در نهایت روی بازوها و پاها ظاهر می شود.

وی افزود: معمولا با ظهور دانه های قرمز کودک بسیار بیمار می شود و تب می کند. نکته مهم این است که هر زمان که چنین علائمی را در کودک خود مشاهده کردم باید به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی یا کلینیک و پزشک معالج مراجعه کنیم تا در اسرع وقت درمان را شروع کرده و از بروز عوارض جلوگیری کنیم.

به گزارش تلگرام وبدا، بهمنجر درباره واکسن سرخک نیز گفت: واکسن سرخک در 12 ماهگی و 18 ماهگی طبق واکسیناسیون معمول کشور تزریق می شود. از این رو خانواده ها را تشویق می کنیم تا برای دریافت واکسن سرخک به موقع به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده و واکسن سرخک را برای فرزندان خود تهیه کنند. زیرا کودکانی که واکسینه می شوند معمولاً در برابر ویروس ایمن تر هستند. بنابراین، واکسیناسیون کودکان در برابر سرخک را به تاخیر نیندازید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا