اقتصادی

ضرورت همکاری اعضای اوپک برای تأمین عرضه پایدار انرژی

رئیس کمیته اجرایی اوپک بر لزوم همکاری بین اعضای اوپک برای اطمینان از تأمین انرژی پایدار و پایدار تأکید کرد و گفت:

به گزارش تیتر اول ، امیرحسین زمانی نیا در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه هیئت اوپک با یادآوری شرایط سخت صنعت جهانی نفت در سال 2020 گفت: امید به یک فضای هشدار دهنده و دشوار به دلیل عواقب تاج شیوع در بازار نفت و صنعت.

وی تأکید کرد که اتحاد ، تعهد و عزم کشورهای عضو اوپک منجر به احترام و شخصیت جدیدی در رفتار سازمان در بالاترین سطح سیاستگذاری و در میان طیف وسیعی از بازیگران در زمینه انرژی جهانی شده است.

“علیرغم مسائلی که ما با آن روبرو هستیم ، تقاضای جهانی انرژی ادامه خواهد یافت و پاسخگویی به تقاضای جهانی ما به یک مجموعه انرژی متنوع و پایدار نیاز دارد.” در نتیجه ، نماینده ایران در هیئت اوپک اظهار داشت: مأموریت ما مشابه آنچه با تأسیس اوپک در سال 1960 مشاهده کردیم ؛ برای اطمینان از تأمین انرژی پایدار به نفع تولیدکنندگان ، مصرف کنندگان و کل اقتصاد جهانی با هم کار کنید.

زمانی همچنین از تلاش های Maglevire Manie Aco ، نماینده گابلون در هیئت مدیره اوپک ، و همچنین تلاش های خستگی ناپذیر دبیرکل محمد سانوسی بارکیندو و کارهای نمونه کارکنان دبیرخانه برای موفقیت در اوپک تقدیر کرد.

صد و پنجاهمین جلسه هیئت مدیره اوپک ، با حضور نمایندگان کشورهای عضو اوپک ، دیروز (چهارشنبه ، 19 مه) آغاز شد و امروز (پنجشنبه ، 20 مه) بسته می شود. جلسه افتتاحیه بیش از چهار ساعت و نیم به طول انجامید. امیرحسین زمانی نیا ، نماینده ایران در هیئت اوپک مستقر در وین در مجمع عمومی سازمان ملل ، ریاست یک کنفرانس ویدیویی را در مقر دبیرخانه اوپک بر عهده گرفت. این اولین جلسه هیئت مدیره اوپک در سال 2021 است.

در این جلسه مواردی از قبیل تصویب متن دستور جلسه قبلی ، پیگیری تصمیمات هیئت مدیره قبلی و کنفرانس اوپک ، صورتهای مالی سال 2020 ، برنامه کاری و بودجه پیشنهادی 2022 ، دبیر – گزارش ژنرال در مورد آخرین فعالیت های دبیرخانه (دسامبر 2016). تا به امروز سایر موضوعات تحقیقاتی و اداری دبیرخانه که در دستور کار شورای اوپک قرار دارد در دستور کار قرار گرفته و از دبیرخانه خواسته شده است گزارش های مربوطه را در هر بخش ارائه دهد.

اعضای هیئت مدیره اوپک جلسه را با بیان دیدگاه ها ، مشاهدات و پیشنهادات خود ادامه دادند. تصمیم بر این شد که دبیرخانه اوپک مطابق نظرات و مشاهدات اعضای هیئت مدیره اقدامات لازم را انجام داده و به هیئت مدیره اوپک اطلاع دهد. از نتایج

بر اساس تصمیم 179مین کنفرانس اوپک (دسامبر 2016) ، در سال 2021 ، نماینده ایران در هیئت اوپک ، امیرحسین زمانی نیا ، به عنوان رئیس هیئت اوپک انتخاب شد. هیئت مدیره بدنه اجرایی اوپک است و امور سازمان را مدیریت می کند ، تصمیمات جلسه را اجرا می کند ، گزارشات ارائه شده توسط دبیرکل را بررسی و تصمیم گیری می کند ، گزارش ها و توصیه ها را به جلسه وزیران ارائه می دهد ، بودجه هر سال تقویمی را تهیه می کند و آن را به جلسه وزرا تحویل می دهد. تصویب و … یکی از وظایف اصلی آن است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا