اقتصادی

تعیین اعضای هیئت رئیسه تحقیق و تفحص از پروژه‌های انتقال آب بین حوزه‌ای

نماینده کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست شورای اسلامی از تعیین اعضای هیأت تحقیق و تفحص از طرح های بین منطقه ای انتقال آب خبر داد.

ذبیح الله اعظمی در گفت وگو با تیتر اول، در خصوص جلسه روز یکشنبه 2 مرداد 1401 کمیته کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست شورای اسلامی، توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: در این جلسه با اعضای کمیته تحقیق و تفحص مصاحبه شد. . – پروژه های انتقال آب منطقه ای تعیین شد.

وی افزود: بر این اساس امیر قلی جعفری بروجنی نماینده بروجن به عنوان رئیس، جلیل مختار نماینده آبادان، منصورعلی زارعی نماینده ساری به عنوان نایب رئیس و خانم سمیه رفیعی نماینده تهران به عنوان رئیس هیئت مدیره منصوب شدند. پژوهش پروژه انتقال آب بین منطقه ای و دبیر هیأت تحقیق و تفحص.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز گزارش مرکز پژوهش های مجلس در خصوص مشکلات و مسائل کشاورزان و چالش های مرتبط، ورود بنگاه های دانش بنیان و اقتصاد کشاورزی بررسی شد.

به گفته اعظمی، از جمله عناوین این گزارش، موضوعات مرتبط با آب، ارتباط کشاورزی و توسعه اراضی، ماندگاری روستاییان در روستا و ایجاد جذابیت در منطقه، افزایش تولید و بهبود عملکرد در تمامی حوزه های کشاورزی بود. مرکز پژوهش های مجلس.

وی گفت: در جلسه امروز مقرر شد کمیسیون کشاورزی، مرکز تحقیقات مجلس و همچنین قوه مجریه دولت برای رفع مشکلات مندرج در گزارش مرکز پژوهش های مجلس راهکارهای اجرایی بیاندیشند.

نماینده کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: در جلسه امروز بررسی فعالیت های نماینده سازمان محیط زیست، دریا و تالاب ها نیز بررسی شد. موضوع کنوانسیون MARPOL و آلودگی دریایی و وضعیت تالاب ها، آلودگی محیط زیست ناشی از آب شیرین کن های داخلی و خارجی در کشورهای همسایه و احکام و قوانین زیست محیطی باقی مانده است. و انگیزه کاهش مشارکت شهروندان در حفاظت از محیط زیست از جمله عناوینی بود که در جلسه امروز کمیسیون مطرح شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا