سلامت و تندرستی

شناسایی ۱۰ ژن برتر دخیل در بروز کرونا/هشدار نسبت به افزایش بیماری‌ خودایمن در پساکرونا

تحقیقات اخیر پزشکان پزشکی قانونی موسسه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی در مورد ژن های بیماری کرونا ویروس قلب نشان می دهد که مواد افیونی و الکل خوراکی بر پیشگیری از بیماری تأثیر نمی گذارد و جامعه باید توجه ویژه ای به فواصل اجتماعی و پروتکل های بهداشتی داشته باشد.

پروفسور قاسم آهنگری ، متخصص ایمونوژنتیک و استاد گروه ژنتیک پزشکی ، انستیتوی ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی ، با تیتر اول مصاحبه کرد وی با اشاره به خطرات انواع جدید ویروس کرونا به دلیل شیوع و شیوع ویروس و همچنین خطاهای موجود در سیستم ژنتیکی ویروس به دلیل همانندسازی زیاد ، اظهار داشت: شیوع ویروس های کرونا بیشترین است.

وی ادامه داد: بنابراین شیوع گسترده بیماری عروق کرونا ویروس قلب منجر به بیماری انسان در کشور می شود و مدیریت و برنامه ریزی سیستم ملی مراقبت های بهداشتی برای مرحله بعدی بیماری عروق کرونا ویروس قلب بسیار مهم است. این دیدگاه آینده نگرانه امکان برنامه ریزی بهتر نه تنها خدمات بهداشتی ، آموزشی ، پژوهشی ، بلکه برنامه های توسعه بیشتر در این زمینه را فراهم می کند.

آهنگری استفاده از دانش و فناوری های جدید را برای شناسایی و مدیریت تهدیدات در این زمینه ضروری دانست و یادآور شد: این ویروس و بیماری دائمی خواهد بود و در همین راستا سال گذشته تحقیقات گسترده ای برای مدل سازی شیوع آن انجام شده است. ما آن را به عنوان یک خلبان معرفی کردیم.

وی با اشاره به تحقیقات گسترده در زمینه فارماكوژنتیك سرطان ، به ویژه سرطان ریه ، در زمینه فن آوری های جدید گفت: از آنجا که اکثر مرگ و میرهای ناشی از این ویروس به دلیل اختلال در عملکرد ریه است ، با اپیدمی کرونوویروس ، بر اساس نتایج تحقیقات و مطالعات سال گذشته همکاران غربی و ژاپنی و با استفاده از استعدادهای دانشجویی در کشور ، ما توانستیم مدلی ارائه دهیم از ویروس.

به گفته وی ، اگر از این مدل در سطح وسیع تری در کشور استفاده شود ، می توان برای مدیریت آینده این بیماری یا سایر بیماری ها برنامه ریزی جامعی انجام داد.

یک استاد کل گروه ژنتیک پزشکی در انستیتوی ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی گفت: “به طور خلاصه ، هر یک از ما حدود 30،000 ژن داریم که مسئول کنترل سلامت یا بیماری بدن هستند.” در یک پروژه چند ساله در ایالات متحده شناسایی شد که بالغ بر 6 میلیارد دلار بود.

وی افزود: در طی این مطالعه یک ساله ، ابتدا ژن های درگیر التهاب در سرطان ریه را بررسی کردیم و بر اساس نتایج ، مطالعات ژنتیکی را در بیماران مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب متمرکز کردیم.

آهنگری در ادامه تأکید کرد که در طول این مطالعه ، ما از نتایج تحقیقات ژنتیکی کرونا ویروس جهانی با استفاده از روش Big Data Mining برای شناسایی ژن های اصلی بیماری کرونا ویروس قلب استفاده کردیم. “هدف ما در این مطالعه شناسایی 10 ژن برتر بود (ژن Topten در این بیماری نقش داشته است ، از جمله ژن هایی که دارای تنظیم بالا یا تنظیم پایین هستند ، و در این زمینه ما از برنامه های پیشرفته بیوانفورماتیک رایانه ای و محاسبات ریاضی استفاده کرده ایم.

این محقق ایمونوژنتیک گفت: “پس از انجام این مطالعه و محاسبات ریاضی و همچنین محاسبات آماری ، ما توانستیم 10 ژن برتر را که بیشترین ارتباط را با بیماری کرونا ویروس قلب دارند شناسایی کنیم.”

وی با اشاره به اهمیت شناسایی این ژن ها در مدیریت درمان و تحقیقات در این زمینه ، خاطرنشان کرد: ژن های اصلی شناسایی شده ژن های درگیر در بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس اریتماتوی سیستمیک هستند که بیشتر زنان را درگیر می کند. بنابراین ، همکاران پس از ابتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، باید به شیوع بیماری های خود ایمنی توجه کنند.

یک استاد گروه ژنتیک پزشکی در انستیتوی ملی مهندسی ژنتیک گفت: “برخی از این ژن های برجسته با پیشرفت بیماری های عصبی مرتبط هستند.” سرطان شناسان باید در این زمینه هوشیارتر باشند.

آهنگری ادامه داد: جالب اینجاست که بیشتر افراد تصور می کنند که مصرف الکل و مواد افیونی باعث مصونیت انسان در برابر بیماری عروق کرونا ویروس قلب می شود. متأسفانه در این مطالعات هم ژن های مربوط به مصرف الکل خوراکی و هم مواد افیونی جزو 10 ژن برتر مواد افیونی هستند. 30،000 ژن ما

او توضیح داد: مکانیسم عملکرد مصرف الکل این است که الکل سلولهای مخاطی ، محل ویروس و دروازه ای را که حاوی سلولهای دستگاه تنفسی فوقانی و گلو است ، مختل می کند.

آهنگر خاطرنشان کرد: از این رو از مردم خواسته می شود اخبار غیر معتبر را دنبال نکنند و زندگی و خانواده خود را به خطر بیندازند و به کشفیات دانشگاهی و دانشگاهی تحقیقات جهانی اعتماد کنند و از سیاست های بهداشتی ، از جمله فاصله اجتماعی ، ناکافی بودن پیروی کنند. دوره ها را دنبال کنید و از ماسک استفاده کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا