سلامت و تندرستی

آمار کرونا در ایران، ۳ شهریور ۹۹/ شناسایی ۲۲۴۵ بیمار و ۱۳۳ فوتی جدید/ ۳۸۴۸ نفر در وضعیت شدید بیماری

تعداد قربانیان کرونا در ایران به 20 هزار و 766 نفر رسیده است

اعزامی:

سیما سادات لاری روز دوشنبه برای آخرین آمار در مورد برخی موارد کروناویروس در کشور و مرگ و میر ناشی از این ویروس افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (23 سپتامبر 2016) و مطابق معیارهای نهایی تشخیصی – 2245 بیمار جدید در کشور شناسایی شد و تا 19 سالگی و 1212 مورد در بیمارستان بستری شدند. با این حساب تعداد کل بیماران Covid 19 بیمار در کشور به 361 هزار و 150 نفر رسید.

وی ادامه داد: متأسفانه 133 بیمار Covid در 24 ساعت گذشته 19 جان خود را از دست داده اند و تعداد کل مرگ و میرهای ناشی از این بیماری تاکنون به 20 هزار و 766 نفر رسیده است.

آمار Corona ، ایران ، 3 سپتامبر 1999 / شناسایی 2245 بیمار و 133 پا جدید / 3848 نفر در شرایط شدید

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون 311 هزار و 365 بیمار بهبود یافته و یا از بیمارستانها مرخص شده اند. همچنین 3،848 بیمار مبتلا به Covid 19 در شرایط وخیم بیماری مراقبت می شوند و 3،062،422 تست تشخیصی Covid 19 تاکنون در کشور انجام شده است.

لاری با اعلام اینکه استانهای کشور هنوز در حالت هشدار قرمز یا تاجی قرار دارند ، افزود: مازندران ، تهران ، قم ، گلستان ، خراسان شمالی ، اردبیل ، اصفهان ، البرز ، خراسان رضوی ، کرمان ، سمنان ، آذربایجان شرقی ، مارکازی ، یزد و گیلان در یک وضعیت قرمز استان های فارس ، ایلام ، لرستان ، هرمزگان ، زانیان ، قزوین ، آذربایجان غربی ، بوشر ، همدان ، چهارمحال و بختیاری و همچنین کهگیلویه و بویراحمد نیز در حال آماده باش هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره اپیدمی کرونری در استان ایلام گفت: در این استان پس از مشاهده شیوع شدید در خردادماه که تا نیمه اول تیرماه ادامه داشت ، شاهد کاهش بیماری عروق بیماری کرونا هستیم. بنابراین ، تعداد بیماریهای قلبی و بستری در قلب در این استان در ماه آگوست نسبت به ماه ژوئیه 20 درصد کاهش یافته است. البته این روند نزولی اندکی در روزهای اخیر کاهش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر شهرهای آبدانان ، ایلام ، دره شهر ، دهلران و مهران در وضعیت قرمز در این استان قرار دارند و شهرهای ایوانا ، چرداول و ملک شاهی در وضعیت اضطراری قرار دارند و البته حوادث جدید عروق بیماری کرونا در ایلان و مهران از میانگین استان بالاتر است. ” .

لاری ادامه داد: از 9 اوت تاکنون 3396 پرونده معاینه پزشکی در اماکن عمومی ، در واحدهای صنفی استانها و مراكز كارگاه انجام شده است و 70 واحد تخلف از پروتكلهای بهداشتی به دادگستری آورده شده و 34 واحد تخلف نیز پلمپ شده اند. “

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استفاده از ماسک ها و پروتکل های بهداشتی در استان ایلام در هفته های آخر مرداد روند کاهشی داشته است و استفاده از ماسک را به 60.7 درصد از جمعیت استان و 63.8 درصد به واحدهای صنفی رسانده است. .

وی افزود: امیدواریم که مردم استان ایلام در اسرع وقت زنجیره انتقال ویروس در استان را مختل کنند و با داشتن پروتکل های بهداشتی بیشتر و ماسک ، شستن دست و فاصله اجتماعی و … البته ما این توصیه را از همه در کشور داریم. که با رعایت این سه اصل بهداشتی ، آنها می توانند به لطف کمک و مساعدت ما ، ما را در پیروزی در زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور یاری کنند.

لاری ادامه داد: با توجه به روزهای عزاداری برای شهدا ، ضمن تأکید بر لزوم انجام مراسم عزاداری مطابق دستورالعمل صادره از وزارت بهداشت ، از همه دانش آموزان و مداحان ابا عبدالله الحسین (ع) می خواهیم که در طول تاسوعا و عاشورا سفرهای غیرضروری انجام دهند. آنها باید از کمک به پیروی از پروتکل های بهداشتی با ما خودداری کنند ، به گونه ای که امسال محرم را در همه نقاط کشور با آگاهی حسینی مخلوط کرده ایم.

دکمه بازگشت به بالا