استان ها

شلوغی شیراز نگران کننده است/عید نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود

تیتر اول / فارس معاون استاندار در ستاد مدیریت بیماری های کرونا کرون استان در این استان ضمن ابراز نگرانی از ازدحام جمعیت شیراز در این روزها به ویژه مراکز خرید کلانشهرها ، گفت:

تیتر اول عبدالرضا قاسم پور در مصاحبه ای وضعیت فعلی استان فارسا را ​​با توجه به معیارهای تعیین شده توسط ستاد تاج ملی به زرد توصیف کرد و افزود: “اجازه ورود به فارس را دارد.

وی همچنین از تقویت کنترل و نظارت در طول جشنواره نووروز خبر داد و افزود: در حال حاضر طبق آمار ، وضعیت عمومی استان طی ماه گذشته تقریباً بدون تغییر مانده است اما در روزهای اخیر تعداد بیماران مراجعه کننده به بیمارستان ها و پزشکی به ویژه در شهرهای جنوبی.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه درصد فعلی آزمایشات مثبت در استان 17 درصد است گفت: تعداد مرگ و میرها در روز به طور متوسط ​​به 4 تا 5 نفر رسیده و تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان حداکثر 600 نفر است.

قاسم پور یادآور شد: نوروز 1400 تردد و ورود خودروها به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و استان های همجوار با وضعیت قرمز از دسترسی به شماره های ایالت محروم هستند.

در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا معاون استاندار فارس همچنین اظهار داشت: نوروزا شیراز اکنون اجازه برپایی چادرهای مسافرتی را نخواهد داشت و مهمانسراهای دولتی اجازه هیچ گونه خدماتی به گردشگران و مسافران را نخواهند داشت ، درغیر اینصورت تخلف شهرداری ها در حال حذف شدن هستند.

قاسم پور اظهار داشت: مسافرانی که دارای علائم تاج مثبت هستند مجاز به تردد نیستند و خودروی آنها اجازه ورود به شهرها را نخواهد داشت در غیر اینصورت ماشین آنها متوقف می شود

وی با تأکید بر اینکه فارسام یک شهر نارنجی نیست و اگر شیراز در وضعیت زرد بماند ، بازدید از جاذبه های مهم گردشگری محدودیت های شدیدتری را بیان می کند ، با بیان اینکه مسافران از نظر خوابگاهی تأمین نمی شوند و می توانند از هتل ها استفاده کنند.

این مقام مسئول هشدار داد ، همانطور که در آستانه شب عید هستیم ، در صورت عدم افزایش پروتکل ها ، قطعاً رنگ استان از زرد به استان دیگر تغییر می کند و ما مجبور به اعمال محدودیت های شدیدتر خواهیم بود. ما نمی خواهیم گروه های کاری را مجبور به تعطیلی کنیم.

قاسم پور همچنین از ممنوعیت مراسم تشییع جنازه و عروسی این دارو به ویژه در شیراز خبر داد و گفت که فقط افراد خارجی و کافه های آنها می توانند به خارج از کشور جذب شوند.

معاون استاندار در ستاد مبارزه با تاج استان فارس گفت: دورهمی و اجتماعات حتی در موارد بعدی مانند ماه های رجب ، شعبانا و رمضان نیز ممنوع است. این مراسم در واقع برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا