استان ها

شرکت‌های فناور حوزه دامپزشکی به بخش‌ خصوصی معرفی می‌شوند

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گفتگو با آنا:

محمد فتاحی بیان کرد: اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از بنگاه های فناورانه، خلاق و دانش بنیان حمایت و با نظارت دامپزشک به بخش خصوصی معرفی می کند.

محمد فتاحی در حاشیه بازدید از نمایشگاه عصر امید (دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی) در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، نظر خود را بیان کرد. ارزیابی نمایشگاه، اینکه نمایشگاه دستاوردها خوب و جذاب بود. زیرا برخی از شرکت ها محصولات دانش بنیان تولید می کنند که می تواند در حوزه دامپزشکی از جمله تشخیص بیماری، پیشگیری از بیماری ها و … و کمک به حوزه دامپزشکی استفاده شود.

وی افزود: شرکت های حاضر در نمایشگاه عصرامید دستاوردهایی داشتند که در صنعت دامداری و تشخیص بیماری سل و همچنین فعالیت جدی در حوزه بشردوستانه موثر و کاربردی بود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: اگر این شرکت ها بتوانند در زمینه دامپزشکی و شناسایی دام های بیمار به ما کمک کنند بسیار مفید و موثر خواهد بود. زیرا اساس کار دامپزشکی در مبارزه با سل، مبارزه با سل حیوانی است و اگر بتوانیم سل دامی را کنترل کنیم، طبیعی است که این بیماری در حوزه انسان نیز کاهش پیدا کند و به سلامت جامعه کمک شود.

فتاحی خاطرنشان کرد: محصولات دیگری نیز در نمایشگاه با این ویژگی ها وجود داشت که با شرکت ها برای نشست مشترک در اداره کل دامپزشکی تماس گرفته شد. اگر شرکت های فناور، خلاق و دانش بنیان محصولاتی در حوزه دامپزشکی داشته باشند، قطعا از ظرفیت آنها تقدیر و حمایت می شود و در صورت تایید محصولات، توسط سازمان دامپزشکی کشور خریداری می شود.

وی تصریح کرد: محصولات تحقیقاتی لازمه هر کشوری است و بدون فعالیت تحقیقاتی نمی توان ادامه داد و این پژوهش است که نقاط قوت و ضعف هر کاری را مشخص می کند. بنابراین با نتایج تحقیقات می توان کارهای جدید ارائه و پیگیری کرد و به نتایج بهتری دست یافت.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا که آیا دامپزشکی با بنگاه های فناورانه، خلاق و دانش بنیان ارتباط دارد یا خیر؟ وی گفت: اداره کل دامپزشکی استان مرکزی نقش مهم تری در نظارت دارد و می تواند با حمایت از بنگاه های فناورانه، خلاق و دانش بنیان آنها را به بخش خصوصی معرفی کند.

فتاحی تصریح کرد: بخش های خصوصی تحت نظارت دامپزشکی شامل فرآورده های دارویی، فرآورده های دامی و خدمات دامپزشکی و… است که می توانیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم تا به یکدیگر متصل شوند.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی افزود: متاسفانه امکانات این شرکت ها اجرایی نشده و یا واحدهای ساختاری تبلیغات قابل توجهی برای محصولات خود ندارند و ایجاد چنین نمایشگاه هایی می تواند در شناسایی محصولات تولیدی موثر باشد. جمهوری لتونی شرکت ها و با بازدید از این نمایشگاه توانستیم با محصولات برخی از شرکت ها آشنا شویم و با آنها ارتباط برقرار کنیم.

انتهای پست/

دکمه بازگشت به بالا