سلامت و تندرستی

توسعه همکاری‌های انستیتو پاستور ایران و سازمان دامپزشکی

در بازدید رئیس سازمان دامپزشکی کشور و معاونان وی از انستیتو پاستور ایران زمینه های توسعه همکاری های دوجانبه این دو نهاد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تیتر اول، دکتر سید محمد آقامیری در این نشست بر توسعه همکاری های علمی و تشخیصی و انجام تحقیقات کاربردی مشترک در زمینه بیماری های مشترک انسان و دام بین سازمان دامپزشکی کشور و انستیتو پاستور ایران تاکید کرد. وی با بررسی سوابق همکاری های گذشته به ویژه در زمینه بیماری هاری و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بین دو مرکز، خواستار استفاده بیشتر از توانمندی های تحقیقاتی، تشخیصی و تولیدی و سرمایه گذاری انستیتو پاستور ایران شد. برای تولید واکسن هاری حیوانی مورد نیاز کشور.

رئیس انستیتو پاستور ایران دکتر رحیم سروری نیز در این جلسه تاکید کرد که هدف همه ما ارتقای سلامت است و در این راستا توجه به نظام سلامت گروه بیماری بسیار مهم است.

سروری با بیان امکانات انستیتو پاستور ایران، بر لزوم همگرایی و هماهنگی بیشتر فعالیت های دو مرکز اشاره کرد.

در این نشست که با حضور معاونان تحقیقات و فناوری، تولید و توسعه، مدیریت و منابع انستیتو پاستور ایران و روسای پایگاه های تحقیقاتی بیماری های نوین و بازپدید و AML برگزار شد. مقرر شد جلسات تکمیلی برای بررسی بیشتر مصوبات برگزار شود.

بر اساس بیانیه روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو پاستور؛ لازم به ذکر است در حال حاضر آزمایشگاه های مرجع تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، هاری، طاعون، تولارمی، تب کیو و آنفلوانزا و آزمایشگاه مرجع ملی در زمینه بیماری های انسان و دام در انستیتو پاستور ایران فعالیت می کنند. آزمایشگاه های دیگری که در زمینه بروسلوز، لپتوسپیروز، لیشمانیوز، بورلیا، بارتونلا و ریکتزیا تحقیق و تشخیص کار می کنند نیز دارای مخازن حیوانی هستند.

توسعه همکاری انستیتو پاستور و سازمان دامپزشکی ایران

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا