استان ها

واکنش وزارت ورزش به بلاتکلیفی فدراسیون‌های ورزشی/ ابهامات قانونی یا تعلل؟

آنا گزارش می دهد

در حالی که 12 فدراسیون همچنان با سرپرست اداره می شوند، وزارت ورزش عدم برگزاری مجامع را ناشی از مسائل حقوقی این فدراسیون ها می داند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، یکی از سخت ترین مسائل این روزها در وزارت ورزش و جوانان تعیین تکلیف فدراسیون هایی است که سرپرستی آنها را در اختیار دارد؛ در حالی که این موضوع در وزارت ورزش و جوانان قرار دارد. البته وزیر ورزش و جوانان معتقد است که نباید این فدراسیون ها را بلاتکلیف خواند، چرا که با ناظر بر عملکرد خود نظارت می کنند! هر چند همه به خوبی می دانند که بسیاری از برنامه ریزی های بلندمدت در دوره نظارت درست انجام نمی شود و اتفاقا یکی از اتهامات جدی این روزها به وزیر ورزش و جوانان بلاتکلیفی فدراسیون های ورزشی است.

در این لحظه 12 فدراسیونفدراسیون دوچرخه سواری، کشوری و عشایری، ژیمناستیک، وزنه برداری، شمشیربازی، تربیت بدنی، ورزش های سوارکاری، بدمینتون، اسکواش، گلف و ورزش های عمومی به همراه فدراسیون بولینگ و بیلیارد توسط یک سرپرست اداره می شوند و آمار نشان می دهد که یک چهارم از 52 فدراسیون ها فدراسیون های ورزشی هم اکنون در بلاتکلیفی و بلاتکلیفی به سر می برند!

می توان گفت بی توجهی به فدراسیون های قهرمانی که در مسابقه مدال آوری کاروان ایران نقش دارند. این عواقب جبران ناپذیری برای ورزش ایران خواهد داشت.

آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترکین فدراسیون های ورزشی در گفتگو با خبرنگار آنا در خصوص آخرین وضعیت فدراسیون های تحت مدیریت سرپرست صحبت کرد که به شرح زیر است:

**ثبت نام از داوطلبان تصدی ریاست فدراسیون ژیمناستیک

وی در خصوص انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری و ژیمناستیک گفت: صلاحیت افراد برای انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری هنوز مورد تایید نهادهای نظارتی نیست و تا افراد تایید صلاحیت نشده را نگیریم نمی توانیم انتخابات را برگزار کنیم. فدراسیون ژیمناستیک از روزهای آینده ثبت نام نامزدهای خود را آغاز می کند.

** اگر فدراسیون ها انتخابات برگزار نکنند، پرونده های قانونی دارند

فرهادیان درباره فدراسیون های ورزشی که توسط سرپرست اداره می شوند; وی بیان کرد: معاونت و مدیریت اصلی فدراسیون ها تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخابات بر اساس برنامه زمان بندی و مقررات موجود به کار خواهند گرفت. اگر انتخابات به دلایلی برگزار نشد، مطمئن شوید که مشکل قانونی وجود دارد.

** فدراسیون آمادگی جسمانی و مردم شرایط متفاوتی دارند

مدیرکل مشترک اداره امور فدراسیون های ورزشی درباره وضعیت فدراسیون های تربیت بدنی و ورزش های همگانی اظهار داشت: فدراسیون های تربیت بدنی و ورزش های همگانی نسبت به سایر فدراسیون ها شرایط متفاوتی دارند. فدراسیون آمادگی جسمانی تازه تاسیس شده و باید روند خودش را طی کند و فدراسیون ورزش های همگانی نیز شرایط متفاوتی با سایر فدراسیون ها دارد و مسائل مربوط به آن باید حل شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا