عمومی

برنامه ای برای فروش واکسن به گردشگران و مسافران در کیش نداریم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد کیش ، سعیدپور علی فروش واکسن ویروس کرونا وارداتی به گردشگران در جزیره کیش را نادرست بیان کرد و تأکید کرد که این واکسن قرار نیست به گردشگران و مسافران منطقه فروخته شود.

کیشا ، دبیر شورای بهداشت و معاون وزیر فرهنگ و امور اجتماعی ، اضافه کرد: “به دنبال اعلام رئیس جمهور ما مبنی بر شروع بخش واکسن توسط بخش خصوصی برای سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون ، واردات و توزیع آن در چارچوب سند واکسیناسیون ملی و همچنین اعلامیه بانک مرکزی مبنی بر امکان اختصاص نیمی از ارز برای واردات واکسن ، شاهد اعلام شرکت های بزرگ و توانمند ، با تمرکز بر شرکت های بزرگ معتبر و علاقه مند به ما. جهت مسئولیت اجتماعی

وی افزود: ورود شرکت های دارویی در واردات واکسن با ارز نیم و مطابق با قوانین و مقررات وزارت بهداشت و همچنین مشارکت سرمایه گذاران و کارآفرینان در کیش که حضور م effectiveثر و مستمر داشتند در وزارت بهداشت ، بر اساس مسئولیت اجتماعی ، آمادگی خود را برای مشارکت در اجرای واکسیناسیون و در چارچوب سند ملی واکسیناسیون اعلام کرد.

سازمان منطقه آزاد کیش بعنوان بخشی از مأموریت ملی و منطقه ای خود به دنبال پیشنهاد واردات واکسن برای تسریع روند واکسیناسیون در سطح محلی و ملی ، با مشارکت کارآفرینان جزیره و فعالان اقتصادی و همچنین یک شرکت دارویی معتبر برای حمایت و همکاری پروژه اعلام کرد آمادگی آن

به گفته دبیر شورای بهداشت کیش ، ورود این مجموعه ها با توجه به ظرفیت و روابط بین الملل کارآفرینان ، سرمایه گذاران و شرکت های دارویی که محور این کار بود ، عامل مهمی در واردات واکسن به پزشکی است. و صنعت داروسازی.

سعیدپور علی گفت: در ابتدای این روند ، درخواست مجوز واردات واکسن به وزارت بهداشت ارائه شد که خوشبختانه پس از اتخاذ اقدامات لازم از سوی مسئولان سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و کیش سازمان منطقه آزاد. “

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در حال حاضر در مراحل اولیه بررسی روند اجرای پروژه هستیم و منتظر دریافت مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه ، ستاد تاج ملی و سازمان ملی هستیم. سند واکسیناسیون. “واردات در ماه های آینده ، ما به مردم عزیز در روند واکسیناسیون سریعتر کمک خواهیم کرد. البته این مسئله به تصویب روش های اجرایی و عملیاتی و صدور مجوزهای نهایی برای مسئولان سازمان غذا و دارو مطابق با سیاست ملی مقابله با CSD بستگی دارد.

وی افزود: وزارت بهداشت باید درخواست سهمیه ویژه را به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و سازمان منطقه آزاد کیش ارسال کند تا برای این منظور استفاده شود و در صورت موافقت وزارت بهداشت با این اقدام ، این طرح به نفع مردم جزیره کیش و استان.

دبیر شورای سلامت جزیره کیش تأکید کرد: به درخواست وزارت بهداشت ، منطقه آزاد کیش تمام توانایی های بخش خصوصی و دولتی را بسیج کرده است تا با برنامه ملی واکسیناسیون وزارت بهداشت در کیش پیش برود. منطقه آزاد.

پورعلی افزود: در عین حال ، ضمن بهره مندی از برنامه واکسیناسیون برای گروه های هدف ، تلاش می شود واکسن مورد نیاز کشور تهیه شود و شرایط مناسب برای کنترل بیماری از طریق بخش خصوصی فراهم شود.

دبیر شورای بهداشت کیشا ابراز امیدواری کرد که به لطف خداوند و درگیری کامل بخشهای خصوصی و دولتی ، شاهد نابودی این ویروس شیطانی از کشور عزیزمان زودتر و به زودی تولید و عرضه گسترده واکسنهای محلی باشیم. . توسط متخصصان و دانشمندان داروسازی راه اندازی خواهد شد و نیاز به واردات کاملاً برطرف می شود.

دکمه بازگشت به بالا