سلامت و تندرستی

کمک ۶.۳ میلیون دلاری ژاپن به ایران از طریق WHO جهت تقویت توان کشور برای مقابله با کرونا

به گزارش شفاف، سند کمک بلاعوض امروز سه شنبه طی مراسمی از سوی نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، دکتر دکتر، ارائه شد. سیدا جعفر حسین و آقای هیروتاکا متئو، کاردار سفارت ایران. ژاپن در جمهوری اسلامی ایران با حضور دکتر جلال نائلی معاون روابط بین الملل با امضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

این پروژه 6.3 میلیون دلاری شش دستگاه ام آر آی را برای گسترش ظرفیت کووید-19 در کشور خریداری می کند. این دستگاه‌ها در بیمارستان‌های دولتی استان‌های تهران (۲ دستگاه)، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری نصب می‌شوند و کلیه مراحل آماده‌سازی، تحویل و آموزش آن‌ها بر عهده نماینده سازمان بهداشت جهانی خواهد بود. . .

در این مراسم دکتر جعفر حسین با تشکر از کمک های مالی دولت و سفارت ژاپن که موجب ارتقای نظام سلامت کشور در مقابله با کووید 19 می شود، گفت: این کمک 6.3 میلیون دلاری برای پاسخگویی موثر به دولت جمهوری اسلامی ایران به مقابله با کووید-19 کمک می کند. -19 همه‌گیری، به‌ویژه تشخیص و درمان. «دستگاه‌های MRI که سازمان بهداشت جهانی برای خرید این کمک هزینه استفاده خواهد کرد، نه تنها برای پاسخ به کووید-19 خدمت می‌کند، بلکه در درازمدت برای سایر بیماری‌ها نیز استفاده خواهد شد».

ماتسئو، سخنگوی سفارت ژاپن در ایران گفت: “عفونت کرونا به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته است و نه تنها جان انسان ها، بلکه اقتصاد جهانی را نیز تهدید می کند.” از ابتدای شیوع این بیماری، دولت ژاپن در نظر گرفت که برای نجات جان انسان ها و کاهش اثرات اجتماعی و اقتصادی این بیماری به یک واکنش فوری نیاز است.»

وی گفت: معتقدم این شش دستگاه MRI با تشخیص و درمان عفونت کرونا در نقاط مختلف کشور به پیشگیری از شیوع بیشتر آن کمک می کند.

آقای ماتسئو تاکید کرد که تقویت بخش بهداشت یکی از اولویت های اصلی سفارت وی است. وی خاطرنشان کرد: دانش و فناوری ژاپن در این زمینه می تواند نقش اساسی در تقویت روابط ایران و ژاپن داشته باشد.

پس از پایان مراسم، معاون روابط بین الملل وزارت بهداشت، دکتر. نایلی با تشکر از دولت ژاپن برای این کمک مالی و همچنین حمایت های قبلی از وزارت بهداشت ایران، ابراز امیدواری کرد که همکاری های فعلی و آتی ادامه یابد. به کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند کمک کنید. کمک می کنند، کمک می کنند.

نماینده تام الاختیار سفارت ژاپن در ایران همچنین از تلاش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه ایران و سازمان جهانی بهداشت برای مبارزه با کووید 19 تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که جهان به زودی بر این بیماری غلبه کند. مشکل. چالش ناشی از این همه گیری ن.

از زمان ظهور کووید-19 در اوایل سال 2020 (پایان سال 2009)، دولت ژاپن تقریباً 34 میلیون دلار برای حمایت از ایران در مبارزه با این بیماری همه گیر از طریق آژانس های مختلف سازمان ملل متحد، از جمله سازمان بهداشت جهانی، برنامه توسعه سازمان ملل متحد، فراهم کرده است. سازمان بین المللی مهاجرت، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، برنامه جهانی غذا و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر. تا به امروز، کمک های ژاپنی شامل توموگرافی کامپیوتری، اولتراسوند، آنالایزرهای گاز خون شریانی، ونتیلاتورهای ثابت و قابل حمل، و همچنین بخشی از هزینه یک دستگاه آنژیوگرافی با هواپیما و یک سیستم رادیوگرافی دیجیتال قابل حمل است. در ژوئیه 2021، دولت ژاپن نیز حدود سه میلیون دوز واکسن ژاپنی آسترازنکا را از طریق مکانیسم کوواچ به ایران تحویل داد.

دکمه بازگشت به بالا