استان ها

تسهیل تعاملات بانکی سرمایه گذاران در مناطق آزاد

به گزارش تیتر اول از کیش: این تفاهم نامه همکاری بین سعید محمد مشاور و دبیر رئیس شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و راهنمای اخلاقی فیض اطهر مدیرعامل بانک تجارت و گروه مدیران منعقد شد. دبیرخانه شورای عالی و بانک تجارت.

مشاور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، تامین و ارتقای منابع مالی برای فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد کشور را یکی از موضوعات محوری اقتصادی در این مناطق عنوان کرد و گفت: قوانین جاری بانک، آیین نامه ها و بخشنامه ها آیین نامه های ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و قوانین مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و استفاده از فناوری های نوین مشکلاتی را برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی مناطق حل می کند.

سعید محمد همچنین بر ایجاد مدیریت مستقل مناطق آزاد در ساختار سازمانی بانک تاکید کرد و گفت: ایجاد منطقه ویژه بانکی برای تسهیل ارتباط بین دبیرخانه هیات دولت و ارائه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در نظر گرفته شده است. ساختار سازمانی.

همکاری در تامین موسسات پولی و بانکی در حوزه‌های مختلف، ایجاد بانک‌های برون مرزی، تامین محل برای بنگاه‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد از دیگر موضوعات این نشست بود.

ساختار سازمانی بانک تجارت دارای مدیریت مستقل مناطق آزاد است.

مدیرعامل بانک تجارت همچنین از ایجاد مدیریت مستقل مناطق آزاد در ساختار سازمانی این بانک استقبال کرد و گفت: بانک تجارت یکی از بانک هایی است که بیش از 50 درصد از ظرفیت خود را به پروژه های کلان ملی اختصاص داده است. واحدی در بخش بانک های شرکتی منطقه آزاد برای پیگیری راه اندازی می شود.

راهنمای اخلاقی فیض اطهار افزود: هماهنگی پرونده ها باید بر اساس ساختاری مشخص باشد و صلاحیت پروژه در این قسمت محقق شود.

اخلاقی فیض اطهار گفت: برای ارتقای سطح فعالیت باید ظرفیت ویژه ای تعریف شود و بر این اساس اصلاحاتی صورت گیرد.

وی افزود: آمادگی داریم اقدامات جدید را که در یکی از مناطق آزاد ارائه می شود به صورت آزمایشی راه اندازی و در مدت زمان محدود اجرایی کنیم.

من باید بگویم؛ این تفاهم نامه در 7 ماده تنظیم می شود که شامل ارائه انواع خدمات مالی و بانکی مبتنی بر خدمات نوین بانکی مورد نیاز مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اعطای انواع تسهیلات ریالی، ارزی و انواع ضمانت نامه های ریالی می شود. و ریگا و ارز ارز و گشایش اعتبار اسنادی مطابق بخشنامه ها و مقررات داخلی بانک و همچنین دستورالعمل ها و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارائه انواع خدمات الکترونیکی از طریق شعبه شبکه و خدمات الکترونیکی پورتال ها در چارچوب مقررات مربوط به درخواست سازمان.

این تفاهم نامه به امضای دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی رسید.

48

دکمه بازگشت به بالا