ورزش و نشاط

سیل کم تحرکی در ایران تا ۲۰ سال آینده/ ۳۰ میلیون ایرانی فشار خون دارند!

طبق گزارش ها شفاف، افشین ملایی ، عصر امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای سیاستگذاری فعال شهری ایران با اشاره به اینکه طی 10 سال آینده سیل های غیر تکراری در کشور وجود دارد ، گفت: که در دو دهه آینده ما با یک سیل بی تحرک در کشور غیرفعال خواهیم بود و به این ترتیب تمام امکانات کشور به چالش کشیده می شود. ما فرض خواهیم کرد که ظرفیت محدودی دارند و وضعیت سلامتی و جسمی آنها خوب نخواهد بود.

وی ادامه داد: وقتی شیوع سبک زندگی کم تحرک در کشور به 56 درصد می رسد ، هر فرد معقول احساس خطر می کند و این س arال مطرح می شود که چرا 56 درصد مردم و 65 درصد زنان باید کم تحرک باشند.

رئیس فدراسیون ورزش های فوتبال با بیان اینکه اگر وقت خود را از دست بدهیم عواقب جبران ناپذیری خواهیم داشت: شورای عالی سالمندان اعلام کرد که میزان پیری در ایران سریعتر از پیری در همه کشورها است و باید بدانیم که در کشورهای پیشرفته صنعتی ایران 25 سال در زمینه پیری بوده و حدود 100 سال به طول انجامیده است.

ملایی ادامه داد: “در سال های اخیر ، ما تغییر جمعیتی را تجربه کرده ایم که به تدریج خود را نشان می دهد و طی 10 سال آینده با مسئله پیری مواجه خواهیم شد. یک چالش جدی برای کشور است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا نشان داد که ما می توانیم با چالش هایی روبرو شویم که کشور را به چالش می کشد ، گفت: “اگر سیاست های خود را تغییر ندهیم ، به شدت احساس خطر خواهیم کرد و با رنج و چالش های حکومتی روبرو خواهیم شد.” شد.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با اعلام اینکه دانش آموزانی که باید سرآمدترین افراد اما 22 درصد چاق باشند گفت: طبق گفته وزیر بهداشت ، پزشکی و آموزش پزشکی 30 میلیون و 700 هزار ایرانی فشار خون بالا دارند! چه اتفاقی برای ایرانیان افتاده است که چنین فشار خون دارند؟ چگونه باید این وضعیت اصلاح شود؟ قطعاً باید سیاست های جدید را در نظر بگیریم و هم افزایی داشته باشیم.

ملایی ادامه داد: ما می دانیم که منابع مالی دولت محدود است اما با تقویت توانایی های ملی می توانیم با یک واقعه بزرگ روبرو شویم و در نتیجه بر سرمایه اجتماعی تمرکز کرده و زیرساخت ها را توسعه دهیم و به سمت یک ایران فعال حرکت کنیم.

دکمه بازگشت به بالا