عمومی

با کنترل فشار خون از حافظه خود مراقبت کنید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تیتر اول ،

محققان در تحقیقی که بر روی 4000 نفر از افراد میانسال برزیل انجام شد ، تغییراتی در مهارت های تفکر مانند حافظه ، زبان و تمرکز را مطالعه کردند.

محققان دریافتند که حتی کسانی که فشار خون سیستولیک بین 12 تا 13 دارند ، از حافظه کمتری نسبت به افراد با فشار خون طبیعی برخوردار هستند.

علاوه بر دارو ، دانشمندان می گویند فشار خون بالا با مواردی مانند کاهش وزن ، ورزش ، تغذیه سالم ، کاهش الکل ، کنترل اضطراب و استرس و ترک سیگار قابل کنترل است.

طبق وب سایت دانشگاه هاروارد ، فشار خون فشار خون در دیواره رگ های خونی است. فشار خون معمولاً به فشار موجود در عروق بزرگ در گردش سیستمیك گفته می شود و معمولاً به صورت فشار سیستولیك (حداكثر در هنگام یك ضربان قلب) تا فشار دیاستولیك (حداقل بین دو ضربان قلب) بیان می شود و در میلی متر جیوه (mmHg) اندازه گیری می شود. .

فشار خون طبیعی در حالت استراحت در بزرگسالان تقریباً 120 میلی متر جیوه در هنگام سیستول و 80 میلی متر جیوه در هنگام دیاستول است که به 120/80 میلی متر جیوه کاهش می یابد.

روش اندازه گیری فشار خون به طور سنتی با استفاده از فشار سنج جیوه ای غیرتهاجمی بوده و هنوز هم بهترین روش است. سایر روشهای نیمه اتوماتیک اخیراً رایج شده اند که دلیل اصلی آن نگرانی در مورد مسمومیت با جیوه است.

اگرچه هزینه و سهولت استفاده نیز در این روند تأثیرگذار بوده است. جایگزینی زودهنگام سایر دستگاهها با فشار سنج جیوه ای اغلب نادرست بود ، اما دستگاههای معتبر مدرن دقیقاً دقیقتر از دستگاههای جیوه ای هستند.

فشار خون تحت تأثیر ضربان قلب ، مقاومت کلی محیطی و سفتی شریانی قرار دارد و نسبتاً به روحیه ، فعالیت و سلامتی بستگی دارد. در کوتاه مدت ، توسط گیرنده های بارشی تنظیم می شود که از طریق مغز وارد سیستم عصبی و غدد درون ریز می شوند.

دکمه بازگشت به بالا