بین الملل

سید حسن نصرالله: دشمن از هر زمانی ضعیف‌تر شده/مقاومت عراق و ایران پروژه آمریکا را به شکست کشاند

دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز(چهارشنبه)طی سخنرانی گفت، دشمن امروز غرق در بحران است و این سطح از حماقت در رهبری آن نشان می‌دهد که به پایان خود نزدیک شده است.

به گزارش تیتر اول، به نقل از العهد، “سیدحسن نصرالله”، دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز در جریان مراسم یادبودی که به مناسبت هفتمین روز درگذشت “حاج حسین الشامی” از رهبران مقاومت برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی ضمن تسلیت مصیبت وارده به خانواده الشامی از خداوند منان برای آنها صبر و شکیبایی و برای آن مرحوم مغفرت الهی را مسئلت جست.

سید حسن نصرالله همچنین اظهار داشت، الشامی از نخستین کسانی بود که به انقلاب اسلامی ایران قبل از پیروزی ایمان آورد و از اولین کسانی بود که به امام خمینی (ره) پیوست.

وی ادامه داد: من همیشه می‌گویم که مسیر حزب الله از روز اول بر تقوا بنا شده بود، زیرا رهبران بنیان‌گذار جان خود را بر کف دست داشتند، برخی از آنها شهید شدند، برخی از دنیا رفتند و برخی زندگی پربرکت و پر از دستاوردهایی داشتند.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود گفت: اگر در  لبنان نمی‌توانیم مسئله ریاست جمهوری و دولت را حل‌وفصل کنیم، پس باید برای نجات اوضاع اقتصادی به نشستن بر سر میز گفتگوی اقتصادی دعوت شود.

وی سقوط چشمگیر ارزش لیره لبنان در برابر دلار را غیر منطقی خواند و گفت،  دولت نمی‌تواند بگوید که قادر به انجام کاری نیست. تدابیری وجود دارد که باید در این زمینه لحاظ شود.

سید حسن نصرالله گفت، چرا برخی فکر می‌کنند درها بسته است. چین آماده سرمایه گذاری در لبنان است. این فقط به تصمیم و شجاعت سیاسی نیاز دارد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت، امروز رژیم اسراییل در بحران است و در تاریخ این موجودیت غاصب و موقتی، ضعف، بن‌بست، بحران، سردرگمی، درگیری داخلی، ناامیدی و بی‌اعتمادی که اکنون شاهد آن است وجود نداشته است.

وی عنوان داشت: وقتی رهبری دشمن در این سطح حماقت می‌کند، متوجه می‌شویم که پایان کار نزدیک است و دشمن ما را در این وضعیت تهدید می‌کند که این می‌تواند دلیل نابودی آن باشد.

وی تصریح کرد، مقاومت در لبنان در این باره بر عهد و تصمیم خود باقی است که هرگونه حمله به هر انسانی در خاک لبنان خواه لبنانی، فلسطینی یا ملیت دیگر باشد و یا حمله به منطقه‌ای در لبنان را قاطعانه و سریع پاسخ خواهد داد و این باید مفهوم باشد.

 سید حسن نصرالله گفت: ما از روز اول تجاوز به یمن در کنار مردم این کشور بودیم و این رویکردی است که به آن مفتخر هستیم و باید جلوی این تجاوز را بگیریم و امروز به دلیل عوامل منطقه‌ای ممکن است راه حلی حاصل شود و این چیزی است که ما خواهان آن هستیم.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: امیدواریم امور یمن مسیر خاتمه‌ دادن به تجاوز و محاصره را طی کند و یمن به مردم آن بازگردد. 

 وی با اشاره به بیستمین سالگرد تهاجم آمریکا به عراق گفت، عراق به برکت مقاومت دلاورانه عراقی‌ها آزاد شد؛ مبارزانی که با متجاوزان و اشغالگرانی که برای ماندن در عراق آمدند جنگیدند و پس از هشت سال نیروهای اشغالگر آمریکایی را خارج کردند. مقاومت عراق و پایداری ایران منجر به شکست پروژه آمریکا در منطقه شد و همچنان در برابر ملت عراق چالش‌هایی در رویارویی با نفوذ آمریکا وجود دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا