بین الملل

سفیر آمریکا: هنوز به کمک ائتلاف بین‌المللی در عراق نیاز است/ به انتخابات کمک مالی می‌کنیم

سفیر آمریکا در بغداد در مصاحبه ای تأکید کرد که ایالات متحده روابط عادی بین ایران و عراق را ارتقا می بخشد و در پایان روابط دو کشور باید بر اساس احترام و حاکمیت متقابل باشد.

متیو تولر ، سفیر آمریکا در بغداد ، در دیدار “مصطفی الکاظمی” نخست وزیر عراق و “جو بایدن” در کاخ سفید گفت که ایالات متحده کمک های مالی قابل توجهی به عراق خواهد کرد تا در انتخابات آینده روابط بین … دو کشور به نفع آنها هستند.

وی در مورد العراقیه گفت: “تمام دیدارهای دوجانبه این هفته در واشنگتن و دیدار نخست وزیر عراق و رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید نشان می دهد که روابط عراق و آمریکا به نفع هر دو کشور است.”

تولر گفت: “یک تعهد قوی برای اقدام برای ایجاد یک پایه محکم و حرکت رو به جلو برای گسترش چشم اندازهای همکاری اقتصادی و فرهنگی ، نه فقط امنیت ، وجود دارد.”

حضور نظامی آمریکا در عراق

سفیر آمریکا در عراق با اشاره به اینکه حضور نظامی آمریکا در عراق در حال حاضر به درخواست دولت عراق در سال 2014 انجام می شود ، گفت که ایالات متحده رهبری ائتلاف بین المللی متشکل از بیش از 90 کشور را بر عهده دارد و از عراق برای نابودی داعش حمایت می خواهد. گروه تروریستی جواب داد!

وی با تاکید بر اینکه با وجود آزادسازی تمام خاک عراق از گروه تروریستی داعش ، این گروه همچنان تهدیدی برای عراق و مردم آن محسوب می شود ، حملات هفته گذشته به شهر صدر ، حمله به برج های انتقال برق و زیرساخت ها و اقدامات تروریستی عنوان کرد. ، الطارمیه و دیگران. مکانهایی که بسیار نزدیک به بغداد هستند.

ضرورت ائتلاف بین المللی

وی همچنین گفت که ائتلاف بین المللی هنوز به کمک نیروهای عراقی درگیر و نابود کننده داعش نیاز دارد و با رشد نیروهای عراقی ، در نتیجه همکاری نزدیک بین نیروهای عراقی ، نقش ائتلاف بین المللی تغییر کرده است. ، وی بر این تغییرات تأکید کرد.

“این موضوع در جلسات مهم کمیته فنی امنیت مورد بحث قرار گرفت. معاون فرمانده کل ستاد مشترک ارتش عراق با همتایان خود در ایالات متحده دیدار کرد و همچنین برنامه های آنها برای ماه ها و سال های آینده و چگونه از ائتلاف بین المللی کمک و پشتیبانی کنیم. “از نیروهای عراقی گرفته تا یک نهاد امنیتی قوی ، آنها از حاکمیت و توانایی محافظت از عراق و مردم آن برخوردار هستند.

وی همچنین حضور آمریکا را توجیه کرد و استدلال کرد: ایالات متحده برای ثبات و امنیت در منطقه از دریای مدیترانه تا خلیج تلاش می کند و بایدن در دیدار خود با الکاظمی این موضوع را به وضوح بیان کرده است. ثبات عراق ثبات منطقه است و وجود یک عراق قوی ، پایدار و یکپارچه آن منطقه را منعکس می کند.

میدل می گوید: “حضور دیپلماتیک ما بر اساس روابط دیپلماتیک عادی است ، زیرا امنیت سفارت و کارکنان ما بر عهده دولت عراق است ، بنابراین ما مدیون دولت قوی و مستقل عراق هستیم که امنیت را تأمین می کند ، نه فقط”. ما به دیپلمات ها و دیگر سازمان های بین المللی و همچنین دولت و نهادهای عراق متکی هستیم.

اقدام دولت عراق

سفیر آمریکا در بغداد خاطرنشان کرد که الکاظمی در سال گذشته میل شدید خود را برای بازگرداندن اقتدار نهادهای دولتی عراق نشان داده بود. چه کسانی به روزنامه نگاران ، تظاهرکنندگان و فعالان عراقی حمله کردند یا آنها را کشتند ، که به نظر ما بسیار اطمینان بخش بود.

تظاهرات در عراق

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود در این مصاحبه به تظاهرات در عراق در سال 2019 به کشورش اشاره کرد. “آنها خواستار انتخابات زودهنگام شدند و دولت وقت را مجبور به استعفا کردند.

انتخابات آتی عراق

تولرز با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات عراق چالش های امنیتی وجود خواهد داشت زیرا برخی احزاب به دنبال تاخیر در انتخابات هستند ، تاکید کرد که ایالات متحده از طریق جامعه مدنی به عراق کمک های مالی قابل توجهی از جمله UNAMI که بر انتخابات نظارت می کند ، ارائه خواهد کرد. و سازمانهای غیردولتی

سفیر آمریکا در بغداد افزود که ایالات متحده می خواهد انتخابات عراق برگزار شود ، اما قبل از هر چیز عراقی ها می خواهند که انتخابات سالم باشد و بسیاری از مردم عراق شرکت کنند تا نشان دهند که به دموکراسی و روند سیاسی و حاکمیت پایبند هستند. قانون

روابط ایران و عراق

در بخشی دیگر از مصاحبه ، تایلر در مورد روابط ایران و عراق صحبت کرد و گفت: “ما روابط عادی ایران و عراق را ارتقا می دهیم و سعی نمی کنیم در روابط عراق و ایران مشکلی ایجاد کنیم. به هر حال ، ما روابط عادی بین این دو را می خواهیم.” ما کشوری هستیم که بر اساس احترام متقابل و احترام به حاکمیت است.

وی در بیانیه ای بدون دلیل گفت: “مشکل این است که بسیاری از فعالیت های ایران در عراق باعث تضعیف و تضعیف حاکمیت عراق می شوند و اغلب گروه های مسلح و احزاب سیاسی در همسایگی آنها نهادهای دولتی هستند.” و حمایت از عراق ؛ این اقدامات ایران برای ما بسیار نگران کننده است و من فکر می کنم این نگرانی برای بسیاری از عراقی هایی است که نمی خواهند همسایه یا یک کشور خارجی وضعیت کشور خود را در دست بگیرند. “

اصلاحات اقتصادی عراق

تولر همچنین به شدت از كتاب سفید وزیر دارایی عراق در مورد دولت عراق حمایت كرد و گفت این یك اصلاح اساسی است كه موجب كاهش اعتماد زیاد دولت به درآمدهای نفتی و ایجاد تنوع در منابع آن می شود.

وی خاطرنشان کرد: متقاعد کردن شرکت های بین المللی برای سرمایه گذاری در عراق تا زمانی که موانع امنیتی و سرمایه گذاری وجود داشته باشد و بازار نفت به سرعت تغییر کند ، دشوار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا