اقتصادی

سکه مسیرش را از ارز جدا کرد/کاهش ۴۰۰ هزار تومانی بهای سکه

بر اساس تحلیل هفته گذشته سکه و بازار طلا توسط نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، انواع سکه با نرخ ارز همخوانی ندارد و با وجود افزایش نوسانات نرخ ارز، قیمت سکه از ابتدای هفته کاهش یافته است. .

محمد کشتی آرای در گفت وگو با تیتر اول، اظهار کرد: در هفته گذشته قیمت اونس در جهان بین 1840 تا 1850 دلار و بین 10 دلار در نوسان بود. با این حال، با وجود نوسانات پایین و ثبات قیمت اونس جهانی طلا، نرخ ارز در بازارهای داخلی به طور پیوسته در نوسان بود. این موضوع باعث شد تا قیمت طلا و سکه دچار نوسان شود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به رهبری بانک مرکزی در رابطه با بیانیه های سازمان (بانک مرکزی) و دولت مبنی بر ممنوعیت معاملات فردا و معاملات کاغذی، گفت: این امر بر قیمت اثر مثبت داشته است. از سکه و طلا؛ این در شرایطی بود که قیمت ارز در حال افزایش بود و شاهد کاهش قیمت طلا و سکه بودیم. دلیل این امر این است که این اقدام دولت و حتی دستگیری چند نفر از عواملی که کار کاغذ و کاغذ فردا را انجام می دادند، منجر به کاهش حباب سکه شد.

با حذف تجارت کاغذ و کاغذ فردا، تقاضا برای سکه و حباب سکه به دنبال آن کاهش یافته است.

وی افزود: بر این اساس قیمت اونس طلا در دنیا ثابت بوده و نرخ ارز افزایش یافته است؛ اما قیمت سکه کاهش یافته است؛ قیمت سکه در هفته حباب تا یک میلیون و 250000 تن

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آخرین قیمت سکه و طلا در پایان هفته (آخرین معامله روز پنجشنبه) و تغییر آن نسبت به ابتدای هفته گفت: هر قطعه سکه طرح قدیم 14 میلیون و 14 میلیون تومان است. هر قطعه 500 هزار تن و 950 هزار تن که نسبت به ابتدای هفته سکه طرح قدیم 300 هزار تومان و سکه طرح جدید 400 هزار تن کاهش یافت و در واقع حباب آنها کوچک شده است.

کشتی آرای ادامه داد: قیمت نیم سکه در معاملات اخیر 280 هزار تن کاهش یافت، قیمت ربع سکه در پایان هفته به 5 میلیون و 520 هزار تن رسید که 180 هزار تن ارزانتر از ابتدای هفته است. قیمت یک گرم سکه بانک مرکزی تغییری نکرد و روز گذشته (پنجشنبه) سه میلیون و 50 هزار تن معامله شد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت هر اونس طلا (17 عیار) که در هفته جاری برابر با شاخص ارز و قیمت اونس در نوسان است، در آخرین هفته از هفته ششم با افزایش قیمت مواجه شده است. به 50 هزار تومان افزایش نرخ ارز. یک میلیون و 250 هزار تومان قیمت داشت و هر گرم طلای 18 عیار با حدود 15 هزار تن افزایش قیمت به یک میلیون و 442 هزار تومان رسیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی نرخ ارز طی یک هفته گذشته بیشترین نوسان را داشته است، در حالی که قیمت طلا در دنیا تغییر چندانی نداشته است اما حباب سکه به دلیل تقاضا و عرضه بالا کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا