اقتصادی

برقراری آرامش نسبی در بازار طلا و سکه

هفته گذشته با وجود افزایش قیمت جهانی طلا و نوسانات نرخ ارز داخلی، بازار طلا و سکه با حداقل نوسان و آرامش نسبی همراه بود.

به گزارش تیتر اول، بازار جهانی طلا در هفته گذشته شاهد نوسانات زیادی بود و در نهایت با وجود نوسانات بزرگ از ابتدای هفته تاکنون، هر اونس طلا هفته را با 13 دلار افزایش به پایان رساند. .

با وجود افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، با توجه به کاهش نرخ ارز در بازارهای داخلی، بازار سکه و طلا با حداقل نوسانات مواجه شد و از آرامش نسبی برخوردار شد.

آرامش نسبی قیمت سکه در این هفته این است که قیمت سکه در هفته گذشته به بیش از 22 میلیون تومان رسید.

ربع سکه ارزان شد

بر اساس اطلاعیه اتحادیه طلا و جواهر تهران، تیتر اول، هفته گذشته هر مثقال طلای 17 عیار در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) با 150 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته معامله شد. هفت میلیون و 800 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با 34 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته یک میلیون و 800 هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه تمام طرح جدید در پایان این هفته با 200 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته به 20 میلیون تومان رسید، در حالی که سکه تمام طرح قدیم بدون تغییر در 19 میلیون تومان باقی ماند.

قیمت نیم سکه در هفته جاری 200 هزار تومان افزایش یافت و در پایان هفته 11 میلیون و 600 هزار تومان معامله شد.

ربع سکه تنها قطعه از سکه های مختلف است که در هفته گذشته ارزش خود را کاهش داده است. قیمت هر قطعه ربع سکه در پایان هفته 8 میلیون و 300 هزار تومان بوده که نسبت به ابتدای هفته 400 هزار تومان ارزان شده است. سکه گرم در هفته گذشته بدون تغییر ماند و چهار میلیون و 700 هزار تومان معامله شد.

حباب سکه هم اکنون حدود دو میلیون تومان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا