ورزش و نشاط

سند سومین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و مجارستان امضا شد

موافقت با اعطای 100 بورسیه تحصیلی به دانشجویان ایرانی

سند پروتکل سومین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و مجارستان به امضای سید احسان هندوزی وزیر اقتصاد و دارایی ایران و پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سند پروتکل سومین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و مجارستان به امضای سیداحسان هاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی و پیتر سیارتو وزیر اقتصاد ایران رسید. وزارت امور خارجه مجارستان

دو طرف بر افزایش 55 درصدی مبادلات تجاری بین دو کشور در دوره دوم و سوم کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی تاکید کردند که نشان دهنده اهمیت این کمیسیون است.

همچنین در حوزه کشاورزی نیز دو کشور قراردادهای مهمی داشتند و مقرر شد در آینده نزدیک سه سند همکاری در زمینه های کشاورزی، بهداشت دام و قرنطینه گیاهان امضا شود.

در زمینه تبادل دانشجو، مجارستان با اعطای 100 بورسیه تحصیلی به دانشجویان ایرانی بر اساس قراردادهای قبلی موافقت کرده بود و تاکنون بیش از 600 دانشجو درخواست کرده اند.

سند سومین نشست کمیسیون مشترک ایران و مجارستان امضا شد/ افزایش 50 درصدی تجارت خارجی دو کشور

قرار است سطح همکاری های اقتصادی تهران و بوداپست افزایش یابد

وزیر اقتصاد کشورمان در پایان این دیدار از برنامه دو کشور برای افزایش سطح همکاری های اقتصادی دو کشور به 100 میلیون یورو خبر داد.

خاندوزی با اشاره به نقش دانشجویان دو کشور به عنوان سفیران فرهنگی ابراز امیدواری کرد که تعداد بیشتری از دانشجویان مجارستانی به ایران بروند.

وی افزود: ایران و مجارستان دو کشور با موقعیت های بسیار نزدیک در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستند.

وزیر اقتصاد گفت: پیام کمیسیون مشترک دو کشور محدود به اقتصاد نیست و هر دو کشور می توانند در حل مشکلات منطقه همکاری کنند.

سند سومین نشست کمیسیون مشترک ایران و مجارستان امضا شد/ افزایش 50 درصدی تجارت خارجی دو کشور

پیتر کیارتو وزیر امور خارجه مجارستان در نشست خبری مشترک با وزیر اقتصاد ایران، پس از سومین نشست کمیسیون مشترک ایران و مجارستان، بر همکاری دو کشور در زمینه کاهش تنش‌های منطقه‌ای تاکید کرد. تنش

وی امسال را هشتاد و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور دانست و گفت: 96 شرکت ایرانی و مجارستانی در نشست اقتصادی دو کشور حضور دارند.

وزیر خارجه مجارستان از افزایش بیش از 50 درصدی حجم تجارت خارجی بین دو کشور در سال جاری خبر داد.

وی از توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های کشاورزی، تبادل دانشجو و بورسیه، فناوری و محصولات صنعتی خبر داد و از نقش مهم ایران در جلوگیری از مهاجرت افغان‌ها به اروپا و بویژه مجارستان خبر داد.

پیتر تزارتو تاکید کرد که مجارستان از حق ایران در استفاده از انرژی هسته ای حمایت می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا