اقتصادی

بررسی لایحه موافقتنامه ارتباط بین المللی راه آهن ایران و افغانستان در کمیسیون عمران

نماینده کمیسیون امور مدنی مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه این کمیسیون از بحث در مورد پیش نویس توافق نامه روابط بین المللی راه آهن بین جمهوری اسلامی ایران و دولت افغانستان خبر داد.

وی در گفتگو با تیتر اول سید البرز حسینی ، در تشریح جلسه امروز کمیسیون غیرنظامی مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت: در جلسه امروز پیش نویس توافق نامه روابط بین المللی راه آهن بین جمهوری اسلامی ایران و دولت افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سرانجام اعضای کمیسیون ماده واحده آن را تصویب کردند.

وی افزود: بر اساس این لایحه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری افغانستان به دلیل روابط دوستانه و حسن همجواری با یکدیگر توافق کردند که به دلیل خطوط بین المللی از فرصت های دو کشور برای تبادل کالا و مسافر استفاده کنند. این توافق نامه شرایطی را برای هر دو کشور به منظور استفاده بهینه از ظرفیت بار و مسافر یکدیگر در زمینه حمل و نقل بین المللی ایجاد می کند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس گفت: جلسه پس از بحث و بررسی لایحه مشارکت دولتی و خصوصی بود که مدتی است در کمیسیون بررسی می شود. یکی از اهداف این لایحه سازماندهی و ایجاد بستر مناسب برای استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی در بحث پروژه های ساختمانی است. بررسی این پیش نویس قانون در کمیسیون ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا