بین الملل

باقری خبر داد: مذاکرات ایران و ۱+۴ هشتم آذر در وین

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین تیتر اول، علی باقری، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) در توییتر نوشت: مذاکرات با هدف رفع تحریم های غیرقانونی و غیرانسانی در 29 نوامبر (8 آبان) در وین انجام می شود. ).

وی نوشت: در گفت‌وگوی تلفنی با آقای انریکه مورا، قرار شد برای رفع تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی هشتم آذر در وین وارد مذاکره شود.

به گزارش فارس، در پی رایزنی اخیر علی باقری، معاون وزیر امور خارجه و انریکی مورو، معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک، در بروکسل توافق شد که ایران و گروه 1+5 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) ) باید تا پایان آبان از سر گرفته شود. . باقری پس از این مذاکرات در توییتر اعلام کرد که تاریخ دقیق این مذاکرات در هفته جاری اعلام می شود.

باقری پس از بروکسل به مسکو رفت و با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد. معاون وزیر امور خارجه همچنین روز دوشنبه با همتای چینی خود ما ژائو تلفنی گفتگو کرد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی 9 آبان به خبرنگاران گفت: مذاکرات ما در وین قبل از آبان ماه به پایان می رسد و در بروکسل ضرب الاجل تعیین نشده است زیرا ایران خواستار رایزنی با همه طرف ها و تعیین تاریخ بود، خدای ناکرده. هفته به پایان می رسد. (اینجا بخوانید)

لازم به ذکر است که دولت از اواسط فروردین تا پایان خرداد ماه سال جاری شش دور مذاکره در وین برای احیای برجام بین ایران و گروه 1+4 برگزار کرد.

انتهای پیام/



آن را در صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا