عمومی

تفاهم ایران و قطر بر گسترش همکاری‌ها در صنعت حمل‌ونقل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تیتر اول ،

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه با جاسم بن سیف السولاتی وزیر حمل و نقل قطر دیدار و بر لزوم گسترش همکاری در زمینه حمل و نقل تأکید کرد.

اسلامی با تأکید بر جوامع فرهنگی و مرزی دو کشور گفت: این یک واقعیت است که ما فرصت ها و دلایل زیادی برای گسترش همکاری های دو کشور داریم.

وی با بیان اینکه در قلب مردم ایران و مسئولان مهربانی و دوستی وجود دارد ، افزود: این نکات مشترک موضوعاتی نیستند که هرکسی بتواند به راحتی از آن عبور کند یا می خواهد تغییر دهد.

“آمریکایی ها بیش از 40 سال است که کشور ما را محاصره می کنند ؛ اما این محاصره برای ما استرس آور و خسته کننده بود ، اما همچنان باعث پیشرفت در همه زمینه ها شد.

وی افزود: با توجه به تجربه کشورمان در این دوره تحریم ها ، این فرصت را داریم که این دستاورد را به همسایگان خود انتقال دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با ارزیابی همکاری دولت قطر با ایران در روزهای دشوار شیوع کرونا گفت: “قطر نه تنها پروازها را در دوره کرونا متوقف نکرد بلکه در بسیاری از مسائل به ایران کمک کرد ، این یک تاریخچه دو جانبه است. روابط “

اسلامی افزود: ما از هرگونه تفاهم و همکاری با دولت قطر در زمینه حمل و نقل استقبال می کنیم و معتقدیم این همکاری می تواند هم برای ملت های ایران و قطر و هم برای همه کشورهای منطقه مثمر ثمر واقع شود.

وی گفت: ایران به همه فرهنگ ها و مذاهب تعلق دارد ، بنابراین این کشور در عرب ها ، بلاروس ها ، ترکمن ها ، آذربایجان و سایر اقوام متحد است و همه آنها سازگار هستند.

السیتی همچنین از این نشست استقبال کرده و از وزیر راه و شهرسازی برای بازدید از قطر برای بازدید از پروژه های فعال و ساختمانی این کشور در زمینه حمل و نقل دعوت کرد.

دکمه بازگشت به بالا