اقتصادی

سازوکار مجلس برای توسعه زیرساخت های آب شرب روستایی و عشایری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأیید کردند که بودجه مازاد وجوه دریافتی از مشترکان آب پرآب برای توسعه زیرساخت های آب آشامیدنی در مناطق روستایی و عشایری و بهبود شبکه آب هزینه می شود.

به گزارش تیتر اول ، در سومین جلسه علنی امروز (دوشنبه) و پس از بازنگری در قسمت های هزینه در لایحه بودجه 1400 ، تبصره 6 (الف) تصویب شد.

براساس این مصوبه ، وزارت نیرو از طریق شرکت های آب و فاضلاب استانی در سراسر کشور موظف است علاوه بر دریافت آب شهری ، 200 مشترک در هر متر مکعب آب آشامیدنی فروخته شده در بالای مدل مصرفی تعیین شده توسط هیئت دولت و خزانه داری دریافت کند. تعرفه ها. سپردن کل کشور. وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

صد درصد وجوهی که از حساب در بودجه شرکت مهندسی آبرسانی و فاضلاب کشور تا مبلغ نهصد و شصت و پنج میلیارد ریال دریافت کرده اند ، فقط به تأمین آب آشامیدنی روستایی و عشایری و شبکه آب مربوطه اختصاص خواهد یافت. بیست درصد اعتبار تأمین آب آشامیدنی عشایری و هشتاد درصد تأمین آب آشامیدنی روستایی ، بر اساس شاخص جمعیت و کمبود آب آشامیدنی سالم ، از طریق شرکت دولتی مهندسی آب و فاضلاب در استانها به صورت اقساط سه ماهه توزیع می شود. شرکت ها یا سازمان عشایر ایران باید هزینه کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا