بین الملل

سازمان ملل: حدود ۱.۷ میلیون فلسطینی در داخل نوار غزه به اجبار آواره شده‌اند

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که حدود ۱.۷ میلیون فلسطینی در داخل نوار غزه به دلیل جنگ رژیم صهیونیستی علیه این باریکه از هفتم اکتبر به اجبار آواره شده‌اند.

به گزارش تیتر اول، راوینا شامداسانی، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در دفتر سازمان ملل در ژنو خاطرنشان کرد که حل و فصل وضعیت فاجعه‌باری که غیرنظامیان در غزه تجربه کرده‌اند باید در اولویت باقی بماند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، وی در ادامه افزود، رژیم صهیونیستی به اعمال محدودیت‌های غیرقانونی بر ورود کمک‌های بشردوستانه و توزیع آن در غزه ادامه داده و اقدام به بمباران تمامی مناطق این باریکه می‌کند.

شامداسانی همچنین تصریح کرد، حدود ۱.۷ میلیون فلسطینی در داخل نوار غزه به دلیل جنگ رژیم صهیونیستی علیه این باریکه از هفتم اکتبر به اجبار آواره شده‌اند و این افراد در شرایط رعب‌آور و تحت تهدیدات و خطرات بی‌وقفه زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد، خشونت روزافزون شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری طی روزهای اخیر به امری نگران‌کننده بدل شده است.

شامداسانی همچنین تاکید کرد که فلسطینیان در معرض تجاوزات صدها تن از شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفته که سربازان اسرائیلی غالبا آنها را همراهی و حمایت می‌کنند.

وی همچنین گفت رژیم صهیونیستی باید تمامی اقدامات لازم را برای بازگرداندن نظم و امنیت عمومی در کرانه باختری اتخاذ کنند. نیروهای امنیتی اسرائیلی باید فورا به مشارکت فعال و حمایت از حملات شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان پایان دهند.

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان مل تاکید کرد مقامات رژیم صهیونیستی باید از این حملات جلوگیری کنند و عاملان را مورد بازخواست قرار دهند.

اخیرا شهرک‌نشینان صهیونیست به روستای «المغیر» در شرق شهر رام‌الله، واقع در مرکز کرانه باختری یورش بردند و بیش از ۴۰ منزل را به آتش کشیدند. شهرک‌نشینان صهیونیست از آن زمان حملات خود را به مناطق دیگر کرانه باختری با حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی ادامه دادند.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از زمان جنگ غزه افزایش یافته و به شهادت ۴۶۳ فلسطینی و زخمی شدن ۴۷۵۰ نفر و بازداشت ۸۱۴۵ نفر دیگر منجر شده است.

برخی تحلیلگران معتقدند اقدام فعلی شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری در واقع طرحی برای کوچاندن فلسطینی‌ها و پاکسازی نژادی آنها همانند اتفاقی است که در «نکبة» (فاجعه) ۱۹۴۸ رخ داد و مجهز کردن هزاران شهرک‌نشین به سلاح، در واقع بخشی از این طرح است.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا