بهترین های کسب و کارسلامت و تندرستی

سرم پوست استفاده کنم یا نه؟

اگر به دنبال راهی برای تکمیل روتین پوست خود هستید، اگر فکر می کنید شستشو و آبرسانی به تنهایی کافی نیست، اگر به محصولی قوی و موثر نیاز دارید، وقت آن رسیده که با سرم پوست آشنا شوید. سرم پوست یک محصول قدرتمند است که برای تغذیه، محافظت و آبرسانی به پوست طراحی شده است و باید بعد از پاکسازی و قبل از آبرسانی استفاده شود. در این مقاله به بررسی انواع سرم پوست، تفاوت آنها و خواص هر کدام می پردازیم. اگر به سلامت پوست خود اهمیت می دهید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه بفهمیم که به سرم پوست نیاز داریم؟

نیازی به استفاده از سرم پوست ندارید. سرم ها برای کسانی طراحی شده اند که به دنبال چیزی فراتر از سلامت و زیبایی هستند. هر چیزی که وضعیت پوست را بهبود بخشد آن را زیباتر می کند. اگر پوست شما لک و آکنه کمتری دارد، به آرایش کمتری نیاز دارید. سرم ها باعث جوانسازی پوست می شوند. اگر به دنبال زیبایی بی انتها هستید، استفاده از سرم را در اواخر دهه 20 زندگی خود شروع کنید. در این سن اولین علائم پیری و لک ظاهر می شود و پوست به تدریج کدر می شود.

گنجاندن سرم در برنامه مراقبت از پوست علاوه بر تقویت پوست از پیری جلوگیری می کند.آنچه در مورد فواید سرم پوست نمی دانید. هر چه در مورد انواع سرم های پوست برای شما بگوییم کمی گفته ایم. به طور کلی، سرم ها حاوی آنتی اکسیدان های موضعی از جمله ویتامین های A، C و E هستند. همچنین حاوی رتینول های موضعی و موادی هستند که رنگ پوست را یکدست می کنند. هنگامی که مرطوب کننده ها زیر بالای سرم پوست قرار می گیرند، به عنوان یک درمان هدفمند چین و چروک، درمان رنگ و قرمزی و غیره در لایه سرم نقش دارند.

به لطف محتوای کلاژن و ویتامین C سرم پوست، بافت پوست شما تا حد زیادی بهبود می یابد، پوست سفت و نرم می شود و در نتیجه پوستی جوان تر به نظر می رسد. علاوه بر این، لکه ها، اسکارها، جوش ها و سایر علائم به دلیل استفاده منظم از سرم پوست، به ویژه نوعی که از کنسانتره های گیاهی استفاده می کند، کاهش می یابد. اگر فکر می کنید که به یک سرم نیاز دارید بهترین سرم از نظر بیشتر مشاوران سرم لیفت گاتیو است قیمت سرم لیفتینگ گاتیو بیز نسبت به سایر مجصولات کمتر است.

سرم پوست بزنم یا نه

ترکیبات سرم پوست
از آنجایی که سرم ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند، ترکیبات و فرمولاسیون آنها یکسان نیست، معمولاً یکی از موارد زیر را در ترکیب آنها مشاهده خواهید کرد.

ویتامین سی
این یک ترکیب رایج ضد پیری است، بنابراین اگر در اواخر 30 و 40 سالگی خود هستید، از سرم با این ترکیب استفاده کنید.این نه تنها کلاژن سازی می کند، بلکه ایمنی پوست را نیز تقویت می کند.

اسیدهای هیالورونیک
یک راه عالی برای درمان پوست خشک و کم آب بدون استفاده زیاد از کرم ها و غیره وجود دارد و آن استفاده از سرم پوستی حاوی اسید هیالورونیک است که سطح آب طبیعی پوست را گرفته و به شما این اطمینان را می دهد. رطوبت خود را از دست می دهد.

آنتی اکسیدان ها
آنها برای محافظت از پوست در برابر استرس و آسیب های محیطی ضروری هستند. بنابراین، بتاکاروتن و چای سبز عصاره هایی هستند که باید مراقب آن ها باشید زیرا به عنوان سرم های خانگی در بین مصرف کنندگان استفاده می شوند، در حالی که توت، انار و عصاره هسته انگور دیگر مواد موثره هستند.

سرم های آبرسان

هدف از سرم آبرسان پوست همان طور که از نام آن پیداست، سرم های آبرسان به پوست کمک می کنند تا رطوبت بیشتری به پوست تزریق کنند تا مرطوب کننده شبانه پوست های خشک را تکمیل کنند. افرادی که باید از آن استفاده کنند شامل افرادی با پوست خشک هستند که کاندیدای ایده آل برای استفاده از یک سرم آبرسان و مرطوب کننده هستند. ممکن است کمی تعجب آور باشد، اما انواع پوست های چرب و حتی پوست های مستعد آکنه می توانند از هیدراتاسیون هدفمند بهره مند شوند و نتایج شگفت انگیزی را پس از استفاده از آن مشاهده کنند.سرم پوست برای پوست های خیلی چرب هم قابل استفاده است و محدودیتی برای آنها وجود ندارد.

چگونه از سرم آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنیم؟

پوست مرطوب ده برابر بیشتر از پوست خشک نفوذ می کند، بنابراین توصیه می کنیم همیشه بعد از پاکسازی و به طور مستقیم روی پوست، سرم را دو بار در روز استفاده کنید. صبح ها از سرم صورت قبل از کرم مرطوب کننده یا ضد آفتاب با SPF استفاده کنید و شب ها از سرم پوست قبل از کرم شب یا مرطوب کننده استفاده کنید.

پس از پاکسازی، سرم را باید به کل صورت، گردن و ناحیه اطراف مالید. به آرامی آن را با نوک انگشتان خود روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید برای چند دقیقه قبل از استفاده از مرطوب کننده به پوست شما خیس بخورد. به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از سرم به معنای سود بیشتر نیست. پوست شما فقط می تواند مقدار معینی را جذب کند و هنگامی که یک سرم با مواد فعال عالی پر شده باشد، به سرم زیادی نیاز ندارید. استفاده از سرم اغلب بهتر از استفاده بیش از حد از سرم است.

اهمیت استفاده از سرم آبرسان و مرطوب کننده

سرم ها برای ترمیم پوست در سطح سلولی طراحی شده اند و به طور همزمان بر طیف وسیعی از عوامل سلامت پوست اثر می گذارند.اگر پوستی با مشکلاتی مانند پیری، آسیب، زخم یا آفتاب سوختگی دارید، بهترین انتخاب یک سرم آبرسان و مرطوب کننده است که اثرات قابل مشاهده روی پوست را کاهش می دهد. در موارد قبل به فواید و کاربرد سرم اشاره شد و اکنون می خواهیم به اهمیت مرطوب کننده اشاره کنیم.

نتیجه
سرم های پوست، محصولات سبک با بیشترین غلظت مواد فعال هستند. سرم ها به سرعت جذب پوست می شوند، پس بهتر است بعد از شستن پوست از آنها استفاده کنید. سرم ها انواع مختلفی دارند و هر کدام برای حل مشکل خاصی طراحی شده اند. برخی از سرم ها پوست را روشن می کنند، برخی آکنه را درمان می کنند و برخی علاوه بر آبرسانی به پوست از پیری زودرس جلوگیری می کنند. برخی از سرم ها زمانی که در طول روز استفاده می شوند موثر هستند، در حالی که برخی دیگر در شب استفاده می شوند. در نهایت، اگر با وجود این توضیحات هنوز نمی دانید کدام سرم برای پوست شما مفید است، با یک متخصص مشورت کنید.

دکمه بازگشت به بالا