بهترین های کسب و کارعمومی

آب استخر چگونه تخلیه میشود

به نظر شما چگونه استخر خود را تخلیه و پر کنیم؟ آب استخرها می‌تواند در طول چند سال فاسد شود  به حدی فاسد شود که مواد شیمیایی تأثیر خود را از دست بدهند. با این اطلاعات و داشتن یک آخر هفته‌ی خالی، شما (و دوستتان) می‌توانید با هزینه‌ای که از ۲۰۰ دلار (بدون در نظر گرفتن مواد شیمیایی ضروری برای آب جدید استخر) تجاوز نمی‌کند آب استخر را تخلیه و بار دیگر پر کنید. در این مطلب از به بررسی و پاسخ سوال چگونه استخر خود را تخلیه و پر کنیم؟ می‌پردازیم و امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما جالب باشد.

چگونه آب استخر خود را تخلیه و پر کنیم؟

تخلیه و مناسب ترین قسمت سوال چگونه استخر خود را تخلیه و پر کنیم؟ 

به فروشگاه خدمات رفاهی منزل بروید و یک پمپ تخلیه‌ی شناور کرایه کنید.

این پمپ‌ها را می‌توان با هزینه‌ی ۳۶ دلار به ازای ۲۴ ساعت کرایه کرد. این کار را در ابتدای روز انجام دهید تا استخرتان پیش از تاریک شدن هوا تخلیه شود.

  • به هنگام کرایه باید شلنگ‌های لاستیکی آتش‌نشانی با طول ۵۰ فیت (۱۵٫۲ متر) نیز تهیه کنید. برای بیشتر صاحب‌خانه‌ها دو شلنگ کافی خواهد بود اما اطمینان حاصل کنید که استخر تا نقطه‌ی دسترسی به دریچه تخلیه یا فاضلاب بیش از ۱۰۰ فیت (۳۰٫۵ متر) فاصله نداشته باشد.

پمپ را تنظیم کنید و شلنگ‌ها را باز کنید و به دریچه تخلیه وصل کنید.

این مرحله خیلی مهم است. بیشتر شهرداری‌ها اجازه نمی‌دهند که آب را به طور مستقیم وارد مکان‌هایی مثل خیابان یا حیاط همسایه کنید. این موضوع باعث می‌شود برای اینکه بدانید آب را کجا تخلیه کنید و با سوال چگونه استخر خود را تخلیه و پر کنیم؟ روبرو شوید دو گزینه پیش رو داشته باشید:

  • مستقیماً آب را به داخل دریچه تخلیه وارد کنید. این نقطه معمولاً یک لوله‌ی پلاستیکی ۳ تا ۴ اینچی (۷٫۶ تا ۱۰٫۲ سانتی‌متری) است که در ملک شما قرار دارد و معمولاً در خارج از سرویس بهداشتی یا آشپزخانه قرار دارد و دری پیچشی دارد که مستقیماً به فاضلاب راه دارد. شهر بار دیگر از این آب استفاده خواهد کرد. در خانه‌های قدیمی‌تر، معمولاً یک دریچه‌ی تخلیه در بالای دیوار قرار دارد. در خانه‌های جدیدتر، معمولاً دو دریچه‌ی تخلیه موجود است که بر روی سطح زمین قرار دارند و گاهی توسط نما و محوطه‌سازی پوشیده می‌شود.
  • استفاده از دریچه تخلیه‌ای که به دیوار متصل است خطرناک است چراکه آب می‌تواند به خانه آسیب برساند. اگر این دریچه به طور مستقیم به خانه‌ی شما متصل است پیش از اقدام با یک متخصص استخر یا پیمان‌کار عمومی مشورت کنید.
  • با آب تخلیه شده چمن‌ها، گیاهان و سایر درختچه‌ها را آبیاری کنید. این روش در صورتی که بخواهید کل آب استخر را تخلیه کنید و یا برای استفاده‌ی گیاهان و چمن‌هایی که به نمک و کلر بیش از حد حساس‌اند توصیه نمی‌شود. انواع خاصی از چمن و یا گونه‌های خرزهره می‌توانند آب استخر را مصرف کنند اما مرکبات، پنیرکیان و سایر گیاهان حساس به نمک نباید بدین شیوه آبیاری شوند.

پمپ به پایین استخر بیاورید و آن را به برق متصل کنید.

پیش ازاین کار اطمینان حاصل کنید که شلنگ به درستی متصل شده است و سر دیگر شلنگ در داخل دریچه‌ی تخلیه محکم شده است. برخی از شلنگ‌ها حدود ۳ فیت (۰٫۹ متر) پیش از اینکه به مانعی بر بخورند در دریچه فرو می‌روند: حتماً آن را به درستی جاسازی کنید.

از بین رفتن آب را زیر نظر بگیرید و با دقت تخلیه را بررسی کنید تا پاسخ مناسبی به سوال چگونه استخر خود را تخلیه و پر کنیم؟ داده باشید.

زمانی که برای تخلیه‌ی چاه نیاز است به قوانین شهرداری شما، سرعت پمپ و اندازه‌ی کلی استخر بستگی دارد.

  • اگرچه عجیب به نظر می‌رسد اما باید قوانین شهرداری مربوط به سرعت تخلیه را مورد ملاحظه قرار دهید. در برخی از شهرها سرعت تخلیه بسیار پایین در نظر گرفته شده است برای مثال در فینیکس در هر دقیقه باید ۱۲ گالن آب (۴۵٫۵ لیتر) تخلیه شود (این میزان را می‌توان برابر با ۷۲۰ گالن بر ساعت در نظر گرفت). این مسئله باعث می‌شود تا تخلیه‌ی آب به داخل فاضلاب به صورت ایمن صورت بگیرد.
  • اکثر پمپ‌های خوب از حداکثر سرعت مد نظر شهرداری، سرعتی بالاتر دارند. این پمپ‌ها در سرعت ۵۰ گالن بر دقیقه به طور ایمن عمل می‌کنند و تا سرعتی برابر با ۷۰ گالن بر دقیقه قابل استفاده‌اند.
  • اندازه‌ی استخر شما نیز عاملی تعیین کننده در سرعت تخلیه است. اگر پمپ را بر روی سرعت ۳۰ گالن بر دقیقه یا ۱۸۰۰ گالن بر ساعت تنظیم کرده‌اید و استخری با حجم ۲۵ هزار گالن (۹۴۶۳۵۳ لیتر) دارید، مدت زمان تخلیه‌ی استخر تقریباً برابر با ۱۴ ساعت خواهد بود.

استخر پیش ساخته در مقیاس های گوناگونی تهیه و تولید می گردد که با توجه به آن، در زمینه های متفاوتی قابل مصرف است.

حدود هر فیت از سطح آب که تخلیه شد با استفاده از شلنگی که به خط آب قبلی استخر متصل است محیط استخر را آبپاشی کنید.

این کار را خصوصاً اگر استخرتان کثیف است انجام دهید تا در آخر در وقت صرفه‌جویی شود. همچنین زمانی که این کار را انجام می‌دهید کمی هم فرچه کشی را امتحان کنید.

صبر کنید تا پمپ تقریباً تمام آب را تخلیه کند و آب کمی که در پایان باقی می‌ماند را به صورت دستی تخلیه کنید.

اینکه پمپ می‌تواند چقدر از آب را تخلیه کند بستگی به میزان قسمتی دارد که استخر حداکثر عمق را داراست. زمانی که از آب حدود یک فوت یا بیشتر باقی ماند با استفاده از دو سطل آب را به صورت دستی خالی کنید. اینجا زمانی است که باید از کسی کمک بگیرید.

نظافت و پاسخ به سوال چگونه استخر خود را تخلیه و پر کنیم؟

کثیفی‌های موجود در دریچه‌ها را با استفاده از فشار آب شلنگ خود تمیز کنید.

اگر دارای سیستم تصفیه‌ی درون زمینی هستید این یک گزینه‌ی عالی برای شماست. همچنین می‌توانید مرتب با سازنده‌ی استخر برای دریافت خدمات یا توصیه‌های خاص تماس حاصل کنید.

هرگونه اثر کلسیم یا رسوب را از سطوح پاک کنید.

حال زمان خوبی برای از بین بردن آثار کلسیم یا رسوب (در صورت وجود) است. پاک‌کننده‌ی کلسیم، آهک و زنگ‌زدگی که با نام CLR نیز شناخته می‌شود، معمولاً به خوبی برای این کار جواب می‌دهد. رسوبات ضخیم‌تر را با استفاده از کاردک بتراشید و مراقب باشید تا در حین این کار به پوشش استخر صدمه نزنید. رسوبات کمتر می‌توانند با استفاده از دستکش‌های لاستیکی، اسکاچ و CLR مذکور رفع شوند.

  • برای اینکه این آثار بار دیگر ظاهر نشوند می‌توانید کمی ضد رسوب و ضدزنگ بخرید. برای اعمال آن و همچنین تعداد دفعات مورد استفاده دستورالعمل تولید کننده را بررسی کنید. برخی از این مواد جلوگیری کننده باید برای مؤثر واقع شدن هر ماه بار دیگر اعمال شوند.

استخر خود را اسید شویی کنید (اختیاری).

یک اسید شویی خوب دیواره‌های استخر را تمیز می‌کند، باعث می‌شود آب روشن و زلال بماند و باعث می‌شود همه‌چیز برای یک تجربه‌ی لذت‌بخش‌تر آماده شود. اگر استخر شما تقریباً از قبل تمیز است و یا وقت این کار را ندارید می‌توانید از انجام این کار صرف‌نظر کنید.

پر کردن دوباره‌ی استخر 

تخمین بزنید که چه میزان زمان لازم است تا با استفاده از پمپ فعلی خود استخر را پر کنید.

حتماً نمی‌خواهید که به خواب بروید و در حالی بیدار شوید که در حیاطتان دریاچه‌ی آب راه افتاده است. سعی کنید کارهای آبی منزل را بیشتر انجام دهید تا در آخر مجبور به جبران مافات نباشید.

استخر را پر کنید. یک یا چند شلنگ باغچه را به شیرهای در دسترس وصل کنید و آن‌ها را در کناره‌ی استخر بیندازید.

شیرها را باز کنید. برای مثال اگر استخر شما به تازگی گچ کاری شده است، شاید لازم باشد بر سر شلنگ تعدادی جوراب ببندید و آن‌ها را با کش پلاستیکی محکم کنید تا ایمن شود. با این کار فشار آب گچ را خراب نمی‌کند.

  • آب نباید برای شما هزینه‌ی زیادی بردارد. اگر لازم است با شهرداری خود تماس بگیرید و در رابطه با هزینه‌ها اطلاعات کسب کنید.

اجازه بدهید تا پیش از اینکه هرگونه مواد شیمیایی یا افزودنی به استخر بیفزایید، آب برای چند ساعت بی حرکت بماند.

در آخر پیشنهاد به شما این است که برای یافتن پاسخ سوال چگونه استخر خود را تخلیه و پر کنیم؟ به متخصصان مراجعه کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

 

دکمه بازگشت به بالا