جامعه

زائرانی که به مرزها مراجعه می‌کنند را باز نمی‌گردانیم/ هیچ وقت مرزها را کامل نبستیم

فرمانده نیروی انتظامی کشور در خصوص آخرین وضعیت مرزی که زائران اربعین حسینی به عراق در حال تردد هستند، گفت: وضعیت مرز رو به عادی شدن است و خوشبختانه دیگر ازدحام چند روز گذشته را نداریم.

به گزارش تیتر اول، سردار اشتری شامگاه یکشنبه در گفت وگو با رادیو اربعین درباره آخرین وضعیت مرزها اظهار کرد: وضعیت مرزها رو به عادی شدن است و خدا را شکر آن جمعیتی را که دیدیم نداریم. در روزهای اخیر طرف عراقی تمایل بیشتری برای پذیرش زائران دارد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اکنون به تدریج به همه کسانی که در مرزها و پایانه های مرزی و یا مناطق خارج از مرز هستند اجازه تردد و اعزام به عراق می دهیم، افزود: امروز از مرز خسروی. زیارت کردم، تردد زائران در مرز خوب بود، الان در مرز مهران هستم، زائران در حال حرکت هستند و ما زائرانی را که به مرز آند آمدند، برنمی‌گردانیم و تا زمانی که عراق آمادگی این کار را داشته باشد. ما از سفر و رفتن زائران به عراق اطمینان می دهیم.

اشتری با اشاره به اینکه طبق آمار ما در این روزها دو میلیون و 750 هزار زائر ایرانی به عراق رفته اند، گفت: موج بازگشت زائران از عراق آغاز شده و بر اساس آمار 750 هزار زائر به کشور بازگشته اند. دور و در حال حاضر در برخی مرزها تعداد زائرانی که به کشور باز می گردند بیشتر از خروجی زائران برای سفر به عراق است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: اکنون در پایانه ها مشکلی نداریم، مردم همکاری کردند و یکی دو روز دوام آوردند، اکنون وضعیت بهتر شده و همانطور که گفته شد زائرانی که به مرزها می آیند به تدریج انجام خواهند داد. کار آنها، رفتن به عراق

اشتری در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه هرگز مرزها را به طور کامل نبستیم، اظهار داشت: چندین بار به دلیل ازدحام جمعیت و برای آمادگی برای ورود میهمانان به سمت عراقی، مرزها به مدت یک تا دو ساعت بسته شد، اما نه به طور کامل. مرزهای ما 24 ساعته باز است، به استثنای مرز خسروی که بازدیدکنندگان در آن زمان بندی می شوند، در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران، بازدیدکنندگان می توانند به صورت 24 ساعته تردد کنند.

وی همچنین گفت: هیچ جاده ای در داخل کشور مسدود نیست، هرچند در برخی از جاده ها از جمله مهران راه بندان سنگینی وجود داشته که از چند روز گذشته در تلاش برای رفع آن بوده و اکنون وضعیت رو به بهبود است.

اشتری ها همچنین در هنگام بازگشت به کشور به زائران توصیه هایی کردند و از خسته ها خواستند رانندگی نکنند و با آرامش به محل زندگی خود بروند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا