فرهنگ و هنر

رویای این خانواده از زمین بیرون می آید

خانواده ای که موضوع مستند «دفک» بود با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران به آرزوی خود می رسند.

به گزارش تیتر اول، «دفک» عنوان فیلم مستندی است که هفته گذشته در شانزدهمین جشنواره بین المللی سینما-گکوریت به نمایش درآمد. «دفک» به معنای پارچه رنگارنگی است که در شکار کبک کوهی استفاده می‌شود و این فیلم داستان خانواده‌ای است که هشت نفر از والدین تا فرزندان بدون آموزش حرفه‌ای نقاشی می‌کشند و اتفاقاً آثارشان به سبک مدرن است. سبک اما مشکل اصلی اینجاست که این خانواده فرصت برگزاری نمایشگاه را ندارند و چندین هزار تابلوی نقاشی خود را در زیرزمین خانه، روی دیوار یا در یک لینک نگه می دارند.

این خانواده می خواهند این آثار به نمایش گذاشته شود و به ویژه یکی از پسران این خانواده نگران بود که این نقاشی ها در زیرزمین خانه دفن شود.

در همین رابطه بهنام بیراموند کارگردان این فیلم در گفت وگو با تیتر اول توضیح داد که از طریق یکی از دوستان فیلمسازش (خلیل رشنوی) با این خانواده دزفولی آشنا شده و آنها علاقه زیادی به ساخت فیلمی درباره اتفاقات فیلمشان داشتند. . زندگی می کند.

بیشتر بخوانید:

این 8 نفر نمی خواهند نقاشی هایشان دفن شود

این کارگردان گفت: این خانواده درگیر مسائل مالی هستند تا بتوانند نقاشی های خود را به نمایش بگذارند. ما آن را در تهران دنبال کرده‌ایم و به هر حال مشخص است که اجاره یک گالری، قاب‌بندی تابلوها – حداقل پنج تابلو از هشت نفر باید قاب شود و نقاشی‌های مادر خانواده نیز پرجمعیت هستند – انتقال خانواده به تهران و اقامت. یک شبه حداقل یک هفته از آن همراه با تبلیغات گالری ها بسیار گران است و این هزینه های زیاد باعث تاسف برگزاری نمایشگاه شده است.

حال روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران در این خبر اعلام کرده است: پس از مصاحبه ای که بهنام بیراموند کارگردان فیلم مستند «دفک» در یکی از خبرگزاری ها منتشر کرده، انجمن سینمای جوانان ایران بیان کرده است. حمایت خود از نمایش نقاشی‌های این خانواده در گالری جوانان متعلق به آژانس عکس: «ایران که حمایت کاری آن از هنرمندان جوان در دستور کار قرار دارد، اعلام و اعلام کرد آژانس عکس گالری جوان ایران چندین تابلو و اثر را در دسترس قرار خواهد داد. از خانواده ای که هنر و زندگی شان موضوع این مستند بود.»

رویای این خانواده از زمین می آید

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا