استان ها

آغاز پیش تولید مجموعه تلویزیونی «رویای فردا»

به گزارش تیتر اول از اصفهان، ساخت سریال «رویای فردا» به نویسندگی محسن ساباتیانا به زودی آغاز می شود.

محسن سباطیان که به عنوان بازیگر نیز در جشنواره فجر حضور داشته به بهانه اینکه گفت و گوی کوتاهی با آقای ساباطیانا داشته ایم از پایان مراحل ثبت نام خبر داد.

آقای سابث، در سال‌های اخیر بیشتر درگیر هنرهای نمایشی شده‌اید. چه شد که شروع به نوشتن سریال «رویای فردا» کردید؟

درست از ابتدای کرونا نگارش فیلمنامه فیلم «رویای فردا» را برای ساخت یک فیلم سینمایی به پایان رساندم، اما از ابتدا قرار نبود داستان سریالی باشد.

در این مقطع بود که دوستم به من پیشنهاد کرد کار دیگری و جدید با محوریت طنز اجتماعی بنویسم و ​​رویای فردا را ارائه دادم که پذیرفته شد، اما آنها می خواستند سریال بسازند، تصمیم گرفته شد. که این سناریو تبدیل به یک سری داستان می شود. بنابراین پس از ملاقات و تماس با این عزیزان، در نهایت نظرات آنها و برنامه من به سریال «رویای فردا» منجر شد.

پس آیا داستان اصلی در این دایره تغییر زیادی کرده است؟

در این جلسات سعی کردیم از این طرح موضوع را حل کنیم. محور داستان روی فردی بود که تغییرات پیش‌بینی‌نشده‌ای را تجربه می‌کرد، اما بعد از اینکه فیلم قرار بود به سریال تبدیل شود، من و گروه نویسندگی آن مسیر را طبق گفته رسانه‌های تلویزیونی بازتعریف کردیم و با تلفیق آن، تبدیل به داستانی شد که خدا بخواهد. خواهی دید و مطمئنم بازتاب خوبی هم خواهد داشت. داستانی که کاملاً طرح اولیه من نیست، اما ایده همان است و گسترش یافته است.

نوشتن داستان چقدر طول کشید؟

از آنجایی که قرار بود این سریال سال گذشته در سیزده سریال برای پخش در ایام نوروز منتشر شود، کار نگارش خیلی سریع انجام شد، اما پس از دریافت متن ارائه، تصمیم به ارائه اثر گرفتیم. بیست و شش سریال در واقع هفت ماه به سناریو اضافه شد.

آیا داستان را گسترش دادید یا شخصیت های جدیدی اضافه کردید تا قسمت ها اضافه شود؟

اصولاً در حجم سریال تفاوت چندانی وجود ندارد و نوشتن مبلغ پرداخت شده توسط شخصیت ها بسیار مهم است; در واقع تفاوت زیادی در روند داستان وجود ندارد و عامل تعیین کننده، پرداخت است.

به همین دلیل برای تبدیل فیلمنامه به یک صحنه تلویزیونی، طول و عرض داستان را گسترش دادیم و بر تعداد رویدادها افزودیم. ما سعی کردیم با لحظات و صحنه های درون شهری، قدرتمند و معمولی، طنز را به این سناریو اضافه کنیم. ما همچنین دستمزد شخصیت های اصلی را افزایش دادیم و فیلمنامه ای کاملاً مدرن را برای تولید ارائه کردیم.

چه زمانی وارد مرحله تیراندازی می شوید؟

سناریو تمامی مراحل ثبت نام قانونی را طی کرده است و اگر خدا بخواهد به زودی وارد مرحله پیش تولید خواهیم شد. به دلیل فضای خاص فیلمنامه، پیش تولید برای ما سخت خواهد بود، اما تمام تلاش من و گروهم این است که هر چه زودتر فیلمبرداری سریال رویای فردا آغاز شود.

و سوال آخر اینکه محسن ساباتیان هم در این سریال بازی خواهد کرد؟

نوشتن این فیلمنامه را برای ادامه فعالیتم به عنوان بازیگر شروع کردم و امیدوارم نتیجه کارم در دو حوزه نویسندگی و بازیگری مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

دکمه بازگشت به بالا