فرهنگ و هنر

با تعیین وقت قبلی به تماشای این آثار بروید

“مجموعه تابستانی” نام نمایشگاه نقاشی ، حجم و عکس توسط گروهی از هنرمندان از پنج گالری است که همه آنها روی دیوارهای یک گالری به نمایش گذاشته شده است. در واقع در این نمایشگاه ، گالری شیرین علاوه بر نمایش آثار منتخب تابستانی ، آثاری از گالری های اعتماد ، O ، طراحان آزاد و هما را نیز گرفته است.

خبرنگار گروه هنرهای تجسمی تیتر اول ، در بازدید از گالری خیابان سنایی ، گزارشی از برخی از آثار این نمایشگاه ارائه کرده است. مدیر گالری تیتر اول شیرین در مصاحبه ای تأکید کرد که به دلیل شیوع گسترده ویروس کشنده ، آنها اجازه بازدید از عموم را ندارند و “فقط با” به موقع انجام می شود “بازدید کنید.

البته این گالری علاوه بر ملاقات حضوری که برای ادامه کار فقط از قبل انجام می شود ، یک بازدید مجازی نیز در نظر گرفته است که به گفته مدیر گالری شیرین بازخورد خوبی نیز داشته است.

“مجموعه تابستانی” در دو طبقه به نمایش آثار هنرمندانی چون محسن احمدوند ، حمیدرز اندرز ، مریم عین ، سپهر بختیاری ، لادن بروجردی ، طاهر پورحیدری ، پگاه رجمند و … اختصاص داده شده است. نمایشگاه مطابق با سیاست هر گالری است. به عنوان مثال ، گالری بدلکاری در خط وسط نصب شده است ، اما گالری طراح به دلیل سیاست های مختلف ، تخته ها را پایین تر از حد معمول نصب کرده است.

در زیر تصاویری از برخی از آثار این نمایشگاه به همراه شرح مختصری از این اثر آمده است.

تابلوی عکس که در تصویر زیر مشاهده می کنید متعلق به معین شافعی از گالری شیرین است. نام این تابلو به ابعاد 103 و 170 سانتیمتر “جگر گوشه ای محبوب” است و در توضیحات آن آمده است: دوربین خریداری شده توسط پدر متوفی به چشم خیلی ها آمد. چشم زخم های حسادت آمیز محصول ما را سوزاند. از آنجایی که آقای جنام برای اولین بار از من ، جکت جگار ، در گوشه ای عکاسی کرده بود ، اکنون این عکس من و او یک یادگار است ، در یک قاب قدیمی ، در یک عمارت متروکه!

اثر معین شافعی

اثر بعدی مجسمه ای به نام “بیوه” است که متعلق به سپهر بختیاری از گالری شیرین است. این مجسمه ساخته شده از برنز متعلق به سال 1397 است.

اثر سپهر بختیاری

اثر بعدی که مداد نقاشی روی کاغذ است متعلق به اردشیر محصص از گالری شیرین است. این اثر بدون عنوان و ابعاد 47 × 33 سانتی متر است. محصص طراح ، کاریکاتوریست و نقاش ایرانی بود که طرح هایش با خطوط تکان دهنده ، صاف و گاه هندسی خود ، جنبه هایی از جامعه را نشان می دهد که فراتر از ظاهر آن است. محسس در مورد کار خود گفت: “من آنچه را می بینم می کشم.” به نظر من ، کاریکاتورها اسناد آن دوران هستند. “اسناد رسمی ، اعلامیه های دولت و گزارش های پارلمانی نیز همینطور است.”

اثر اردشیر محصص

اولین اثر در طبقه دوم ، گالری “Koks” است که متعلق به تولید کننده شیشه سورام است. این اثر به ابعاد 70 47 47 سانتی متر متعلق به سال 1397 و متعلق به گالری شیرین است.

کوروش شیشگران ، متولد 1324. شیشگران به دلیل توسعه پوستر “صلح در لبنان” در کار هنری خود از سازمان ملل متحد تقدیر شده است.

اثر بعدی متعلق به حامد نوروزی از گالری شیرین است. این نقاشی با تکنیک های رنگ آمیزی روغن روی بوم ، در سال 1400 در ابعاد 175 175 175 سانتی متر نقاشی شده است.

نقاشی بعدی که روغن روی بوم است ، متعلق به شهره مهران از گالری اعتماد است. این اثر که متعلق به سال 1399 است در ابعاد 100 × 170 سانتی متر ترسیم شده است.

جلوه مهران را می توان در دیوار زمینه مشاهده کرد

اثر بعدی با عنوان “پله” متعلق به پیمان شفیعی زاده از گالری اعتماد است. این اثر که متعلق به 1400 است متعلق به پروژه Veton است.

آثاری که در تصویر مشاهده می کنید متعلق به پگاه رجمند از گالری “O” است. این دو تابلو ، یکی 100 × 70 سانتی متر ، دیگری 80.20 سانتی متر ، در سال 1999 با تکنیک های پاستل و زغال روی کاغذ کشیده شده است.

راجستان در گالری شیرین کار می کند

در زیر همچنین می توانید تصاویری از برخی از آثار مرتبط با گالری طراح رایگان را مشاهده کنید:

تکنیک: مداد و اکریلیک روی مقوا / احمد مرشدلو متولد 11 سپتامبر 1973 در مشهد ، نقاش و طراح ایرانی

آثار احمد مرشدلو

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا