جامعه

رضایی کوچی: تسریع در واکسیناسیون در اولویت کاری دولت سیزدهم باشد

رئیس کمیته غیرنظامی پارلمان از رئیس دولت سیزدهم خواست که موضوع تسریع در تولید واکسن و واکسیناسیون عمومی را در اولویت قرار دهد.

به گزارش تیتر اول ، محمدرضا رضایی کوچی ، نماینده مردم جهرما در مجلس ، در سخنرانی جلسه علنی امروز پارلمان گفت: “در صحنه بین الملل ، نگرانی های ایران دیگر مربوط به حفظ مرز و زمین نیست ، بلکه نقش منطقه ای در حمایت از چتر اسلامی.

وی افزود: اطمینان از امنیت داخلی ، اقتدار خارجی ، عزت و نفوذ خارجی به برکت رهبری قوی و هوشمند رهبری انقلابی و پشتیبانی نظامی فرماندهان راشیدی مانند شهید حی کاظم سلیمانی و ملت ایران حاصل شده است. عراق ، لبنان و فلسطین اسلامی هستند. ایران ، اما سوال این است ، چرا ما نباید بخشی از تامین بازارها و صادرات به این كشورها باشیم: مسئولین دیپلماسی اقتصادی از این فرصت استفاده نكردند ، كشورهایی كه آتش سوزی ایجاد نكردند در این بازارها شركت كردند ، و نیروی کار ما از این بازار محروم است.

سخنگوی مردم جهرما گفت: “اگر بورخا توفیق چندانی نداشته باشد و فقط حواله انجام شود ، نتیجه استفاده ملت ایران از حداقل مرجع بین المللی است. ما مخالف ادامه مذاکرات بین المللی نیستیم ، اما دولت باید این را بداند رهبر بوده است ، در غیر این صورت آنها قطعنامه پارلمان را نمی بینند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: عملکرد دولت در واکسیناسیون جهانی تاج در شأن این ملت نیست ، همه ما می دانیم که تحریم ها مانع قانونی برای تهیه واکسن ایجاد نکرده است ، اما سو mis مدیریت است که به نتیجه نرسیده است. پایان دوره خدمات به پایان نرسیده است و باید پاسخ داده شود و انتظار می رود دولت سیزدهم تقویت تولید واکسن محلی و تسریع در واکسیناسیون را در اولویت قرار دهد.

وی اظهار داشت: قطع برق اخیر موجب خسارات آشکار و پنهان بسیاری شده است. در مواد 48 و 50 برنامه ششم توسعه ، مجلس نیازهای آینده کشور به برق را پیش بینی کرده و عنوان کرده است که سالانه 5000 مگاوات ظرفیت تولید برق اضافه می شود. اما وزارت نیرو به مسئولیت های خود عمل نکرده است. وزارت نیرو باید سالانه 100 میلیارد میلیارد گوجه فرنگی را صرف تولید برق در کشور کند و در مصرف سوخت صرفه جویی کند ، اما ما این کار را نمی کنیم. توانایی تولید برق. قابل بخشش نیست

رضایی کوچی گفت: در سال 1998 با توجه به تخلفات گسترده وزارت نیرو در مدیریت سدها و رودخانه ها ، کمیسیون عمران تاریخی را تعیین کرده بود که اگر اخطارهای کمیسیون جدی گرفته شود ، کشور ما کمبود آب نخواهد داشت. مسئله.”

رئیس کمیسیون عمران گفت: “ما 5 سال با وزیران دولت یازدهم و دوازدهم در مورد مسکن مداوم مکاتبه داشته ایم. دولت نیاز به افزایش تولید مسکن دارد. ما همیشه به یک میلیون خانه معتقدم اعتقاد داشتیم سال. ما از نظر مسکن کم نداریم. ما شاهد مشکل بی خانمانی در خانه های لوکس و خالی هستیم. نتیجه اقدامات دولت های یازدهم و دوازدهم وضعیت فعلی مسکن در کشور است.

وی ادامه داد: “ما معتقدیم که همه وزارتخانه ها درگیر جنگ اقتصادی هستند. اگر دولت قدرتمند باشد ، تحریم ها به راحتی قابل اجرا نیست. در مورد مسئله ترانزیت ، ما این مزیت را داریم که اگر دولتها پیشرفت کنند ، کشورهای دیگر سعی در رسیدن به این مزیت در رابطه با ما با تحریم مخالف هستیم ، اما دولتها ، علیرغم هشدارهای کمیسیون عمران ، به این موضوع توجه نکردند و حتی منجر به ایجاد مسیرهای ترانزیت بدون ایران شدند ، که این یک اشتباه نابخشودنی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا