استان ها

راهکار حل مشکلات صنعت مبلمان منبت ملایر چیست؟

تیتر اول/ همدان دبیر شرکت تامین نیاز (نواندیشان منبتکار ملایر) استان همدان گفت: با تاسیس شرکت تعاونی مواد اولیه تمامی صنعتگران با کمترین قیمت به دست تولیدکننده می رسد.

مهدی زهروند در گفت وگو با تیتر اول، با بیان اینکه این شرکت تنها تعاونی تامین کننده مواد اولیه صنعت مبلمان در استان همدان است، اظهار کرد: این تعاونی در نظر دارد پس از ثبت نام نهایی نسبت به جذب اعضا اقدام کند اما نرخ سود پایین برای خرید خام است. مواد در جامعه تعاونی قابل توجه است.

وی از صنعتگران مبل منبت درخواست سود کم کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود صنعتگران و تولیدکنندگان نیازمند تسهیلات کم بهره و حمایت دولت هستند.

زهروند شرکت تعاونی را خودروی آماده به کار و بدون سوخت دانست و گفت: سوخت تاسیسات است که با حمایت مسئولان می تواند به زور شروع به فعالیت کند و مواد اولیه را برای همه تامین کند. صنعتگران شهرستان ملایرا و استان همدان با نازلترین قیمت.

وی با اشاره به اینکه صنعت مبلمان در شهرستان ملایرا تاکنون پیشرفت زیادی داشته است، ابراز امیدواری کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، فرصت دادن به تعاونی ها به تولیدکنندگان کمک می کند تا چرخه تولید تمامی کارخانه ها را ادامه دهند. و هیچ کارگاهی تعطیل نیست..

دبیر شرکت تعاونی «تامین نیاز استان همدان» تاکید کرد: امیدواریم با دریافت اماکن و واردات و تامین مواد اولیه بتوان حتی کوچکترین کارگاه های تولیدی را بهسازی کرد تا حتی در بازارهای صادراتی نیز فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان فقط سرمایه خود را در گردش دارند و سرمایه ای به سرمایه اضافه نشده است، افزود: تولیدکنندگان تحت فشار زیادی هستند و امیدواریم با حمایت دولت و تجهیزات پرداخت سود کم، تولیدکنندگان را تحت فشار قرار دهند. بتواند مواد خام را وارد کند.» کمک به صنعت مبلمان شهرستان ملایرا و کلیه صنعتگران استان همدان از طریق تعاونی.

زهروند ابراز امیدواری کرد: بتوانیم مواد اولیه را با قیمت پایین به همه تولیدکنندگان مبلمان در شهرستان منبت و استان همدان عرضه کنیم تا صنعتگران نه تنها در بازار داخلی بلکه در بازارهای صادراتی نیز به خوبی رقابت کنند.

وی با اشاره به اینکه این شرکت برای تامین مواد اولیه از جمله چوب و سایر اقلام مورد نیاز صنعت مبلمان از افراد واجد شرایط عضوگیری می کند گفت: اولویت استفاده از خدمات شرکت با اعضا است.

زهروند داشتن پروانه کسب یا پروانه تولید کارگاهی یا پروانه بهره برداری را از جمله مدارک مورد نیاز برای مشارکت برشمرد و خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان می توانند به دفتر اداری پردیس صنعت مبلمان واقع در کیلومتر 2 ملایر همدان مراجعه کنند. جاده از 30 تا 15 دسامبر و درخواست عضویت در شرکت.

به گزارش تیتر اول، نماینده مردم ملایرا در شورای اسلامی شهر ملایرا در پنجم آبان ماه سال جاری در جلسه بررسی راهکارهای توسعه شهر ملایرا که با حضور مدیرعامل برگزار شد. ژنرال دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها راه حل برای رفع مشکلات صنعت مبلمان است و معتقد بود منبت در ملایر تعاونی است و از آن حمایت می کند.

حجت الاسلام احد آزادی خواه با تاکید بر اینکه کارآفرین نیازمند حمایت دولت است خاطرنشان کرد: بیش از 5000 کارگاه منبت در شهرستان ملایره وجود دارد که تنها 150 نفر تعاونی هستند.

وی بر لزوم افزایش تعداد اعضای تعاونی به حداقل 500 نفر با کمک و حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد و تصریح کرد: تنها راه حل مشکلات این صنعت تشکیل تعاونی است که از طریق آن باید تعداد اعضای تعاونی ها افزایش یابد. . مواد اولیه قابل واردات و زنجیره ای است

آزادیخا یادآور شد: برای احیای منبت کاری در شهرستان باید تعاونی تشکیل شود.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا