حوادث

مرگهای ناشی از حریق و دردسر مواد شیمیایی در مبلمان خانگی

رئیس اداره آتش نشانی و پیشگیری ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه قبلاً 18 دقیقه برای رسیدن به آتش سوزی وقت داشتیم ، گفت: اما استفاده از مواد شیمیایی در اثاثیه منزل باعث آتش سوزی افراد شده است. استنشاق دود آتش.

کامران عبدولی در گفت وگو با تیتر اول وی درباره زمان طلایی برای رسیدن به آتش نشانان و امدادگران گفت: در گذشته به دلیل شرایط مختلف ، تخلیه افراد از ساختمانها حدود 18 دقیقه طول می کشید ، اما اکنون این زمان به کمتر از دو دقیقه کاهش یافته است. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد ، از جمله تغییرات در وضعیت پله های ساختمان ، درهای خانه و …. یکی از دلایل آن نیز استفاده از مواد شیمیایی در مبلمان است.

وی ادامه داد: در گذشته بیشتر محصولات مورد استفاده در خانه از چوب طبیعی بوده و از مصنوعات کمتری استفاده می کردند اما امروزه از مصالح زیادی در مبلمان منزل استفاده می شود.

وی گفت که در بیشتر موارد مردم بر اثر دود ناشی از آتش می میرند. وی گفت: استفاده از مواد شیمیایی در مبلمان منزل باعث شده است كه مردم زودتر از آتش بمیرند زیرا آنها دود ناشی از آتش را استشمام می كنند. دود شیمیایی است و در حین آتش سوزی ساختمان افراد را به سرعت فرا می گیرد.

رئیس اداره آتش نشانی و پیشگیری ایمنی شهرداری تهران گفت درصد زیادی از خسارت ناشی از آتش سوزی ناشی از دود بوده است. وی گفت: به دلایلی در برخی مبلمان از سیانور استفاده می شود که در هنگام احتراق به سیانور تبدیل می شود. و مردم به سرعت بیهوش می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا