جامعه

دغدغه‌های زیست محیطی متنوع شود

تیتر اول/مازندران معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به لزوم ایجاد تنوع در دغدغه های زیست محیطی گفت: نباید همه نگاه ها به یکی دو معضل زیست محیطی مانند میانکالا معطوف شود. امروزه در بحث‌های مربوط به فاضلاب‌های رها شده در رودخانه‌ها، انقراض گونه‌های جانوری، پوشش گیاهی و بسیاری موارد دیگر با چالش‌های زیست‌محیطی مواجه هستیم که به شدت نیازمند اقدامات پیشگیرانه جدی است.

به گزارش تیتر اول، حسن اکبری عصر امروز در گردهمایی تشکل های منابع طبیعی و محیط زیست در بهشهر، با اشاره به اینکه امروز در سخنان و نظرات سران، تولیدکنندگان، صنعت گران و دیگران، ایمان به محیط زیست کاملا متفاوت است. شعارهای این حوزه، موضوع محیط زیست آسان است، اما از آن محافظت و حمایت شود، باید ایثار و دلسوز و مثمر ثمر باشیم. این مورد در سمن (سازمان های غیردولتی)، سازمان ها و داوطلبان کاملا مشهود و قابل باور است.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: هم افزایی در کنار آموزش صحیح اخلاق زیست محیطی ترویج و تقویت می شود و تاثیر آن را در محیط زیست سالم خواهیم دید.

این مسئول با بیان اینکه باید دغدغه های زیست محیطی خود را متنوع کنیم، یادآور شد: نباید همه نگاه ها به یکی دو معضل زیست محیطی مانند میانکالا معطوف شود. امروزه در بحث‌های مربوط به فاضلاب‌های رها شده در رودخانه‌ها، انقراض گونه‌های جانوری، پوشش گیاهی و بسیاری موارد دیگر با چالش‌های زیست‌محیطی مواجه هستیم که به شدت نیازمند اقدامات پیشگیرانه جدی است.

پایش تاثیر سوخت دیزل در نیروگاه های حرارتی

مدیرعامل سازمان حفاظت محیط زیست مازندران همچنین در پاسخ به سوال یکی از فعالان محیط زیست درباره عوارض سوخت گازوئیل در نیروگاه شهید سلیمی نک گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی، سوخت گازوئیل برای برق گرمایشی الزامی است. کارخانه ها، اما با وجود این نظارت و پیگیری در این راستا، سازمان محیط زیست با کمک تیم هایی از محققان و دانشگاه ها، تأثیرات سوخت گازوئیل را از منظر آسیب های اجتماعی و اقتصادی به منابع آب، خاک رصد می کند. و هوا، درختان و میوه ها در منطقه آسیب دیده آن و در ماه های آینده نتایج حاصله در این مطالعه اقدامات موثری برای کنترل و کاهش این عوارض انجام شده است.

عطاءالله کاویان افزود: با توجه به مصوبه سفر رئیس جمهور به مازندران در صدد هستیم تا پایش آنلاین کیفیت هوای شرق استان را با تامین اعتبار انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست مازندران خواستار خرید کپسول آتش نشانی هلی شات برای کودکان است، تصریح کرد: تامین اعتبار برای پمپاژ آب دریا به داخل تالاب ها از دیگر اقداماتی است که قسمت علمی این طرح تا سال آینده انجام می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا