استان ها

دستیابی نخبگان به تکنولوژی تولید حلال‌های فوق‌خالص/ وقتی محصول پژوهشگران جوان به صنایع هسته‌ای کمک می‌کند

در راه نخبه سالاری / 39 خلج در گفتگوی مفصل با آنا؛

گروه استانی خبرگزاری آنا؛ باشگاه محققان جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان اولین مرکزی برای شناسایی ، جذب ، پرورش ، ترویج و حمایت از پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه در سال 1998 تاسیس شد و تاکنون بیش از 95000 شرکت کننده جذب کرده است که 23883 نفر از آنها به طور فعال از اعضای خود حمایت معنوی و مادی کرده اند و در برنامه جدید باشگاه ، رویکرد عمل گرا جایگزین رویکرد شی گرا شده است.

در حال حاضر ، دفاتر این باشگاه در بیش از 300 بخش دانشگاه و 100 دانشكده سام در سراسر كشور مأموریت هایی را برای شناسایی ، راهنمایی و فعال سازی فعالیت های خودجوش دانشجویی ، ایجاد مسئولیت های پژوهشی و پرورش دانشجویان مستعد دانشگاه آزاد اسلامی انجام می دهند.

باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد با ایجاد یک مسابقه علمی و سایر فعالیتهای تحقیقاتی ، فضای بهتری را برای رشد اعضای با استعداد خود ایجاد کند.


بیشتر بخوانید:

با زیردریایی به جزیره آب و مه سفر کنید

با استفاده از امواج نبض ، فشار سنج شریانی اختراع شد

شروع با انتشار 180 ISI و مقاله علمی و پایان دادن به ایده های جدید در مقابل تاجگذاری


در شماره 39 “در راه نخبه پرستی” ، خبرنگار خبرگزاری آنا با مهدی هلائی ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بویین-زهرا صحبت کرد تا درباره فعالیت ها ، موفقیت ها و برنامه های این باشگاه اطلاعات بیشتری کسب کند.

آنا: خلاصه روند تأسیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا.

خلیج فارس: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا در سال 1990 با هدف ارتقا research تحقیقات و حمایت علمی از نخبگان جامعه ، فراهم آوردن شرایط رشد و بلوغ استعدادهای علمی و پژوهشی و معرفی کارشناسان فنی تأسیس شد. او مسئول این مجموعه بود.

آنا: مهمترین و تأثیرگذارترین فعالیتهای محققان جوان و باشگاه نخبگان گروه شما در گذشته و حال کدامند؟

خلج: اگرچه دانشگاه آزاد اسلامی Buzzahr یک واحد کوچک است ، این باشگاه نزدیک به 20 پروژه تحقیقاتی انجام داده و مقالات بیش از 30 عضو باشگاه را در کنفرانس های ملی و بین المللی ، ISI و ISC و اعضای علمی و پژوهشی باشگاه ارائه داده است. از کوپن های کتاب پشتیبانی شده و 22 کوپن کتاب که به اعضا تحویل داده می شود ، تخفیف آموزشی داریم و دو کتاب توسط اعضا نوشته می شود.

آنا: مهمترین فعالیتهای باشگاهی در حال حاضر چیست و چه سیاستهایی دارید؟

خلج: تشکیل سمینارها و دوره های مهارت افزایی با توجه به شعار سال (جهش تولید) و فراهم آوردن فرصت های شغلی برای اعضا ، سازماندهی مسابقات مختلف علمی ، حفظ پویایی انجمن های علمی ، سازماندهی برنامه های منسجم و مدون مانند کارگاه ها ، ایجاد و حفظ کارگروه های تخصصی. چالش های پیش روی شهر بوئینزارا و استان قزوین در مناطق مختلف بخشی از سیاست این باشگاه است. در همین راستا ، عضوی به نام مهدی محرم پور ، برای اولین بار در کشور و جهان ، موفق به توسعه و راه اندازی سیستم آبیاری زیرزمینی هوشمند ، اکنون در تولید انبوه ، و انعقاد قرارداد فروش مربوط به مشکل آب در ایران و منطقه شده است. بسیار ارزشمند و پربار است.

سجم محمود موسوی ، یکی دیگر از اعضای این باشگاه ، برای اولین بار در کشور ، فن آوری تولید حلال های فوق العاده خالص ، که از کشورهای اروپایی ، به ویژه آلمان وارد شده بود ، قبل از تحریم های شدید تسلط دارد. یکی از جوایز ما تولید و عرضه 150 لیتر حلال استراتژیک و فوق خالص DMSO به صنعت هسته ای کشور (آب سنگین اراک) است که پس از تحریم های شدید در تهیه این حلال مشکل داشتند.

در واقع ، ابتدا در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و شورای باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا ، با حضور یک خادم و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بویین زهرا ، ملاقات با محققان جوان در آن دانشگاه و شمارش و جمع بندی نیازهای اساسی کشور. تحقیقات بسیار خوبی در واحد بویینزهرا انجام شده است: در دو مورد ، ما به این نتیجه رسیدیم که این هم یک نیاز ملی است و هم احساس توانایی انجام آن. بنابراین ما این دو پروژه را با کمک محققان قوی آغاز کردیم و اکنون آنها را به اتمام رسانده ایم.

ما قصد داریم دانشجویان نخبه علاقه مند به شیمی کاربردی و ساخت و ساز را با این دو مجموعه بورسیه کامل کنیم تا آنها شهریه کامل را پرداخت کنند و دانشجویان به جای آن ساعتها وقت بگذارند.

باید یادآوری کنم که هم محصولات هوشمند آبیاری زیر آب و هم حلالهای فوق العاده خالص دارای فناوری پیشرفته (اصطلاحاً با تکنولوژی بالا) هستند و هنوز بسیاری معتقد نیستند که این کار توسط اعضای کلوپ تحقیقاتی در این بخش کوچک دانشگاه انجام شده است. زیرا این شغل یک کار بسیار بزرگ است که تکنسین های بزرگ بهتر آن را درک می کنند. به عنوان مثال ، می توانید از گروه استراتژیک آب سنگین اراک بخواهید درباره کودکان درباره خلوص حلال DMSO تولید شده توسط دکتر تحقیق کند. گروهی از محققان موسوی – که من افتخار می کنم عضو آن باشم – 150 لیتر از محصول ما را تأیید کرده و آن را خریداری کرده اند.

آنا: پیشنهادات و درخواست های شما برای ارتقا and و توانمندسازی کارکنان باشگاه چیست تا این باشگاه بتواند عملکرد بهتری از گذشته داشته باشد؟

خلج: صادقانه بگویم ، همکاران ما در ستاد همکاری خوبی با ما داشته و خواهند داشت ، که باید از آنها تشکر کنم. با این حال ، با توجه به اندازه و ماهیت کار انرژی برانگیز باشگاه ، توصیه من و همه روسای باشگاه ها در سراسر کشور کاهش مسئولیت های آموزشی ، افزایش نظارت و تأمین کادر تمام وقت برای پیگیری کارهای باشگاه است. مرکزی و توسط دکتر نگهداری به عنوان رئیس باشگاه هدایت می شود.

آنا: جوایز و جوایز باشگاهی ملی و بین المللی برای اختراعات و تحقیقات چه بوده است؟

مهدی خلج

خلج: جوایز مختلفی به اعضای پژوهشگران جوان و باشگاه نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا اعطا شده است ، از جمله محقق اصلی ، پروژه تحقیقاتی ارشد و غیره عنوانی که مهمترین آن پروژه آبیاری زیرزمینی هوشمند است که در ایالات متحده معتبر ثبت شده است. پس از آن ، هر شخص یا شرکتی که مایل به استفاده از این فناوری است باید امتیاز و اجازه استفاده از آن را از ما خریداری کند. مورد بعدی حلالهای فوق خالص است که فناوری تولید آنها کاملاً محلی است و ما در تلاش هستیم آنها را ثبت کنیم.

آنا: آیا باشگاه شما موفقیت و محصول قابل توجهی دارد؟ و شما یک برنامه و برنامه جدید دارید که منجر به تولید محصول می شود.

خلجهمانطور که در پاسخ به س questionsالات قبلی ذکر شد ، دو موفقیت برجسته ما طراحی و ساخت سیستم آبیاری زیرزمینی هوشمند برای اولین بار در جهان است و دوم تولید حلالهای فوق العاده خالص در کشور برای اولین بار با دکتر پرهیزکاری. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوذر منصوب شده است و برنامه ما این است که در آینده نزدیک هر دو بتوانند با حداکثر ظرفیت برای تأمین نیازهای کشور کار کنند که این امر مانع خروج صدها هزار دلار ارز از کشور و تجارت می شود. آنها انجام خواهند داد.

برنامه بعدی ما ، برای اولین بار در تمام واحدهای ملی ، تکمیل دانشجویان نخبه علاقه مند به شیمی کاربردی و مهندسی عمران با این دو مجموعه بورسیه به گونه ای است که در ازای آن همه شهریه و دانشجویان آنها را پرداخت کنیم. هفته ای ساعت ها را به کاوش در این دو مجموعه اختصاص دهید تا بتوانیم در آموزش نسل بعدی محققان سهیم باشیم.

آنا: عملکرد شما در دوره کرونا چگونه بود و آیا موفق به تولید محصولات ضد کرونا شدید؟

خلج: در این دوره با توجه به نیاز کشور ، دکتر موسوی و تیم تحقیقاتی وی علاوه بر تولید حلالهای فوق خالص ، به تولید مواد ضد عفونی کننده نیز می پرداختند که در علوم پزشکی استان چندان به کار ما نیامد. و ضد عفونی کننده هایی با بالاترین کیفیت می توانند به صورت انبوه تولید شوند.به بهانه اینکه مجوزهای زیادی در استان وجود دارد ، مجوز مناسب به ما داده نشد. اما گروه ما توانایی تولید مواد ضد عفونی کننده در استان را دارد اگر با حداکثر ظرفیت کار کند.

آنا: طبق آخرین سیاست ها و برنامه های اعلام شده از سوی ستاد ، برنامه ها و دستور کار شما چیست؟

خلج: برنامه های ما مطابق با شرایط کنونی ملی تغییر کرده و اکثراً بصورت وبینار بوده و طیف وسیعی از سمینارهای تخصصی را در دستور کار خود قرار داده اند.

آنا: با توجه به انجمن های علمی تحت نظارت این باشگاه ، ارزیابی شما از عملکرد آنها چیست و آیا برنامه ای برای پیشرفت آنها دارید؟

خلج: اخیراً مسئولیت انجمنهای علمی به این باشگاه واگذار شده است و این انتقال همزمان با عدم مراجعه دانشجویان به بخشهای دانشگاه و تعطیلات و شرایط عروق کرونا است. بنابراین تصمیم گرفته شده است انجمن های علمی تشکیل شود و بیش از گذشته از ظرفیت این انجمن ها برای ارتقاpace فضای مجازی و اجماع سران گروه ها استفاده شود.

آنا: و حرف آخر ….

خلج: تیم مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی از رویکرد حل مسئله برای تحقیق برخوردار است ، بنابراین موضوعات اصلی ملی در قالب مباحث پژوهشی در متن تحقیق در اختیار اساتید و محققان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می گیرد که نتایج آن را در سالهای آینده مشاهده خواهید کرد. محققان با استعداد و انقلابی مشکلات صنعت و دولت را یکی پس از دیگری حل خواهند کرد.

انتهای گزارش / 4117/4062 /

دکمه بازگشت به بالا