جامعه

آیا رانندگی با موتورسیکلت‌های برقی و سبک هم به گواهینامه نیاز دارد؟

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی فرایا گفت: راندن هر نوع وسیله نقلیه موتوری زمینی مستلزم داشتن گواهینامه رانندگی است.

به گزارش تیتر اول، سرهنگ احمد کرمی اسد با بیان اینکه بدون گواهینامه می توانند موتورسیکلت برقی و موتورسیکلت با حجم کمتر از 50 سی سی را تردد کنند، گفت: از موتورسیکلت های 50 سی سی یا برقی استفاده می کنند که خلاف قوانین و مقررات است.

وی تبلیغات فروشندگان برخی موتورسیکلت های برقی یا سبک با حجم کمتر از 50 سی سی مبنی بر عدم نیاز به گواهینامه را اشتباه خواند و گفت: برخی از فروشندگان در زمان فروش به خریداران می گویند که چنین خودروهایی نیاز به پلاک و گواهینامه ندارند. این خلاف قوانین راهنمایی و رانندگی است. شهروندان توجه داشته باشند که طبق قانون هر نوع وسیله نقلیه موتوری که در جاده ها تردد می کند نیاز به شماره گذاری دارد و راننده مناسب نیز باید گواهینامه مناسب داشته باشد.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در ادامه بیان کرد: بر اساس بند 2 آیین نامه راهنمایی و رانندگی و بند یک ضوابط صدور انواع گواهینامه رانندگی مصوب 1389 هیأت وزیران، پلاک گذاری کلیه موتورسیکلت ها الزامی است. وسایل نقلیه و همچنین برای رانندگی با این وسیله باید گواهینامه رانندگی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه موتورسیکلت نیز از این قاعده مستثنی نیست، افزود: راکبان انواع موتورسیکلت باید گواهینامه موتورسیکلت داشته باشند و فرقی بین کاربراتوری، انژکتوری، برقی و … نیست. برای موتور سیکلت پس از گواهینامه رانندگی مورد نیاز است. گواهینامه رانندگی هیچکدام

کرمی اسد گفت: ماموران پلیس راه در سراسر کشور بر اساس قوانین و مقررات فوق از تردد خودروهای بدون پلاک و یا رانندگان بدون گواهینامه جلوگیری می کنند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 723 (مجازات) قانون مجازات اسلامی، رانندگی هر نوع خودرو یا وسیله نقلیه موتوری بدون گواهینامه و همکارانم در صورت مشاهده با توقف وسیله نقلیه تخلف است. ، متخلف را به مراجع قضایی معرفی می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا