استان ها

دستگاه قضا از هیچ رسانه ای شکایت نکرده است/ پرونده «کانال محرمانه» توسط پلیس فتا رسیدگی می شود/ صدور کیفرخواست مدیران میراث فرهنگی قزوین

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از قزوین ؛ محمد قاسمی روز چهارشنبه در جلسه دادگاه به خبرنگاران رسانه های استان گفت: کار قضات بسیار سخت است و قضات تحت فشار روانی شدیدی هستند و ما باید از کرامت آنها دفاع کنیم.

وی افزود: در این میان ، ما با قوانین متناقض و متناقض و فشارهای دیگر روبرو هستیم و قضات ما نیز مانند دیگران باید از شرایط عادی زندگی برخوردار باشند تا بتوانند به صورت مسالمت آمیز تصمیم بگیرند و قاضی در ماه به 200 پرونده رسیدگی کند. بسیار جدی برخورد شود

قاسمی گفت: در سال های اخیر اقداماتی برای پیشگیری از وقوع جرم ، کاهش تعداد موارد انجام شده است و امیدواریم این مشکل برطرف شود.

image_2021_10_13-15_22_38_328_2ZC

تعیین کانال مخفی مشخص شده است

دادستان قزوین در مورد بسته شدن کانال مخفی تصریح کرد: “این یک کانال خصوصی است که شاکی خصوصی باید در مورد تخلف آن تحقیق کند. در حال حاضر چند شاکی دارد و ما در حال بررسی آن هستیم. دستگاه قضایی این موضوع را پیگیری می کند.

قاسمی گفت: گردانندگان سایت ها و کانال های فضای مجازی نباید آنچه می خواهند انجام دهند و فعالیت های مجرمانه ، افترا و نشر اکاذیب به عدالت سپرده می شود و همه باید مراقب شهرت مردم باشند.

در خصوص تعلیق برخی از پروژه های ملی ، استان قزوین و دادستان انقلاب افزودند: گاهی پروژه های چند میلیارد دلاری بدون پیوند زیست محیطی شروع می شود و بیت المال هدر می رود ، بنابراین به مدیران توصیه می کنیم در حفاظت از اموال دولتی از جمله متولیان مراقبت بیشتری داشته باشند. احداث سد در صورت توقف کار

وی افزود: ما انتظار داریم که مجلس و شوراهای انقلابی فارغ از مسائل سیاسی به امور اجتماعی به عنوان قانون نگاه کنند تا از مسائل غافل نشوند و ما باید به جایی برسیم که از ابتدا پروژه ها را زیر نظر داشته باشیم تا دچار انحراف نشوند. از مسیر اصلی و قانونی. ”

قاسمی گفت: این رویکرد در استان برقرار شده است – اگر پروژه کلیدی است ، باید از ابتدا نظارت جدی انجام شود تا خزانه هدر نرود.

متهمان میراث فرهنگی متهم شده اند

در خصوص وضعیت اخیر پرونده مدیران سابق میراث فرهنگی ، دادستان قزوین اظهار داشت که کیفرخواست پرونده مدیران میراث فرهنگی قزوین صادر شده و اولین جلسه نیز برگزار شده است و متهمان باید برای دفاع از خود دفاع کنند. یک نتیجه گیری

image_2021_10_13-11_52_39_660_U7f

وی گفت: اگر مدیری نتواند حقوق خود را از دست بدهد ، اگر فردی منتقل یا بازنشسته شود ، در صورت اثبات عدم موفقیت ، ما پیگیری می کنیم و آن شخص باید پاسخگو باشد.

قاسمی در مورد جابجایی زندان چوبیندر گفت: ما درباره جابجایی زندان چوبیندر مصوبه ای داشتیم ، اما مستلزم اعتبارات کلانی است که هنوز تأمین نشده است ، اما قرار است ابتدا ورودی را تغییر دهیم تا برخی از مشکلات حل شود. “

وی افزود: این زندان دارای سابقه طولانی است و چون بعد از یک روستا و شهر ساخته شده است ، امروزه برای مردم مشکل ساز شده است و به دلیل هزینه بالای آن به عنوان یک پروژه عمومی تعریف می شود که باید مسئولان کار کنند. این موضوع در سفر رئیس قوه قضائیه نیز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

قوه قضاییه در سه سال گذشته از هیچ رسانه ای شکایت نکرده است

قاسمی در مورد تعامل با رسانه ها و شکایات روزنامه نگاران گفت: پرونده قضایی دو طرف دارد و تا کنون قوه قضائیه جرمی علیه روزنامه نگاران اعلام نکرده است و در صورت وجود پرونده مدعی خصوصی دارد. طوری رفتار کنید که قانون را زیر پا نگذارد.

image_2021_10_13-12_56_28_590_evb

وی افزود: ما به رسانه ها اعتماد داریم و شما را به عنوان کمک ما می بینیم ، اما گاهی اوقات پوشش رسانه ای در زمان نامناسب ممکن است از بسته شدن پرونده جلوگیری کند ، بنابراین در اعلام تکمیل پرونده و اندازه آن تأخیر وجود دارد.

قاسمی در مورد انتقادات از سفر رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: استان قزاقستان در بسیاری از ادارات زیرساخت های لازم را ندارد و بازدید رئیس قوه قضائیه یک روز به دلیل نداشتن فضای کافی و محدود بودن فضای جلسات باعث انتقاد و شکایات

2222

وی همچنین در مورد مشکلات محل دفن زباله محمد آباد تصریح کرد: این سایت مشکلات زیادی دارد و برای رفع آن گام هایی برداشته شده است اما از آنجا که مدیریت واحدی نداشت ، این مشکلات هنوز وجود دارد و اخیراً هماهنگی صورت گرفته است. دوربین ها فعال هستند و امیدواریم به زودی تغییر کنند.

آقای قاسمی یادآور شد که کمیته ویژه ای برای بررسی دقیق مسائل زیست محیطی تشکیل شده است و اقدامات خوبی در حال انجام است که امیدواریم وضعیت بهتری را به دنبال داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا