استان ها

آخرین وضعیت پروژه‌های مرمتی میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی / بزرگترین سایت موزه شمال‌غرب کشور در چالدران احداث می‌شود

به گزارش تیتر اول آذربایجان آنلاینجیلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان درباره برنامه های هفته میراث گفت: نمایشگاه آجرهای لعاب دار قلائیچی ، آغاز بهره برداری از سایت موزه جنگ چالدران در 4 هکتار به عنوان بزرگترین سایت موزه در شمال غربی کشور و غیره

او افزود: سه کاروان نفتی ارومیه و همچنین کاروان های خانا و قطرخوی در دستور کار تجدید و تولد مجدد قرار دارند که باید در لیست های ملی و جهانی ثبت شوند.

شناسایی و بازسازی مجموعه پردیس دانشگاه ارومیه

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی افزود: مجموعه پردیس دانشگاه ارومیه در سال 1994 به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسید و باید از مقررات فرهنگی تبعیت کند ، تاکنون 4 میلیارد اعتبار هزینه شده است.
وی افزود: یکی از اولویت های اصلی در این مرمت ها احیای ورودی تاریخی این مجموعه است که به زودی آغاز می شود و این مجموعه پس از شناسایی و مرمت با کاربری موزه در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: باغ مجموعه پردیس دانشگاه ارومیه و ورودی و حصار این مجموعه در دوره قاجار ایجاد شده و به تدریج به عنوان دانشگاه و بیمارستان مورد استفاده قرار گرفت و در زمان پهلوی ساختمانهایی در آنجا بنا شد.

جدیدترین وضعیت پروژه های مرمت میراث فرهنگی آذربایجان غربی / چالدران محل بزرگترین موزه شمال غربی کشور خواهد بود

پادگان سالمون 64 در سرزمین های تاریخی ارومیه

جباری اظهار داشت: در زمین پادگان لشکر 64 ارومیه 42 بنای تاریخی وجود دارد که 9 هکتار از این پادگان ها باغ موزه محسوب می شود و دانشگاه شهیدا بتستی طرح کاربری اراضی منطقه را بر اساس تاریخچه تاریخی تهیه کرده است این برنامه ها شامل تجهیزات نظامی و نظامی است.
وی ادامه داد: درخواست ما از همه ارائه دهندگان خدمات ارائه همکاری و مشارکت لازم برای ایجاد زیرساخت ها و حفاظت از منطقه سبز و چشم انداز این باغ است.
وی خاطرنشان کرد: اراضی پادگان ارومیه از جمله 7 پروژه بزرگ استان است که از اعتبارات مردمی برای سفر رئیس جمهور به این استان در سال 1998 مرمت و بازسازی می شود و استفاده از آنها موجب بسیج در زمینه گردشگری می شود. آذربایجان غربی.

پروژه های مرمت آثار تاریخی ارومیه

جباری گفت: مقبره ابراهیم محمد بن هالهالان با اعتبار از شهرداری ارومیه بازسازی می شود و پیش بینی می شود این پروژه حدود یک و نیم میلیارد گوجه فرنگی را تکمیل کند ، در حالی که مقبره اکنون 80 درصد فیزیکی است و در بعدی مورد مرمت قرار می گیرد دو سال. ماه
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی افزود: در سال های گذشته کاروان های شرکت نفت به دلیل عدم توجه رها شده و کار بازسازی از سال 1997 آغاز شده و امسال فاز دوم روند در حال انجام است. “
جباری اظهار داشت: این کاروان یکی از سه کاروانی است که برای ثبت مجتمع کاروان ایران در یونسکو در سراسر جهان ارائه شده است ، همه ما در تلاش هستیم تا در اسرع وقت این ساختمان را قبل از بازدید کارشناسان یونسکو بازسازی کنیم ، این کاروان دارای 27 اتاق متعلق به قاجار است دوره زمانی.”

سایر پروژه های گردشگری

جباری درباره تله کابین ارومیه گفت: این پروژه با مشکلات جدی روبرو است و سرمایه گذار اقدام جدی برای اتمام پروژه انجام نمی دهد.
جباری افزود: اگر سرمایه گذار اقدامی جدی انجام ندهد ، ما پروژه را ارسال خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی نیز در مورد موزه بانکی گفت: دلیل تأخیر پروژه بانک مسکن است و ما به آنها اطلاع داده ایم که پس از اتمام پروژه باید این پروژه به پایان برسد.

48

دکمه بازگشت به بالا