اقتصادی

دریافت بیش از ۲ هزار گزارش مردمی تخلفات صنفی در گلستان

تیتر اول/گلستان معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان از دریافت بیش از 2 هزار و 678 گزارش مردمی از تخلفات صنفی در استان خبر داد.

جعفر کرامتی امروز یکشنبه 15 آذر در گفت و گو با خبرنگاران گفت: طی هفت ماهه امسال دو هزار و 678 گزارش مردمی از طریق مرکز مدیریت یکپارچه مسئولیت و نظارت اداره کل صنعت، معدن و معدن پاسخ داده شده است. صنعت. تجارت استان گلستان با شماره 124.

وی با بیان اینکه از مجموع گزارش های دریافتی، 205 تماس منجر به ثبت تخلف شده و به سایر گزارش های رسیده با راهنمایی کارشناسان مرکز پاسخ لازم داده شد، افزود: 142 مورد پرونده پیچیده بوده است. اجازه حل و فصل و رضایت شاکیان را داده است. در این پرونده ها رضایت آنها در ازای دریافت حقوق قانونی، تعویض کالای آسیب دیده یا دریافت خدمات معوق اعلام شده و بر این اساس از تشکیل و انتقال پرونده به سازمان مرکزی تعزیرات حکومتی و سایر محاکم قضایی خودداری شده است.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان بیشترین کالاها و خدمات متخلف را برشمرد و خاطرنشان کرد: اقلام خوراکی، انواع نان، میوه و تره بار، جابجایی مسافر، غذای رستورانی و کافی نت، پوشاک و مرغ بیشترین میزان تخلف را شامل می شود.

کرامتی تاکید کرد: تمامی شهروندان باید در اسرع وقت از طریق سامانه 124 ضمن جمع آوری مدارک کافی جهت رسیدگی در کمترین زمان ممکن به بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان مراجعه کنند.

وی از انجام گشت های مشترک در راستای هم افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسان سایر نهادهای اجرایی استان گلستان خبر داد و ابراز داشت: هدف از برگزاری این گشت ها جلوگیری از تخلفات احتمالی واحدهای صنفی، اداره کل صنعت معدن وتجارت استان گلستان برحسب وظایف خود با ایجاد تعامل با سایر نهادها، اصناف و تشکل های صنفی، ظرف مدت یک ماه اداره بازرسی مشترک از واحدهای تجاری و غیرتجاری استان انجام می دهد.

سرپرست معاونت بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه در هفت ماه گذشته ۱۴ هزار و ۵۱۶ پرونده به همراه نمایندگان اداره کل تعزیرات حکومتی، حفاظت بهداشت و استانداری مورد بازرسی قرار گرفته است. ، جهاد کشاورزی، اصناف، اردوگاه 17 ربیع، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندارد و اتحادیه نانوایان استان گلستان از سطح بازار استان گلستان تشکیل شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا