جامعه

۱۲۷ هزار هکتار از اراضی شمالی گلستان منشأ گردوغبار است/ توسعه بیابان‌زدایی و احیای مراتع

تیتر اول/ گلستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به اینکه 317 هزار هکتار از اراضی شمالی استان گلستان در وضعیت بیابانی قرار دارد، گفت: حدود 127 هزار هکتار از این اراضی منشاء گرد و غبار است.

عبدالرحیم لطفی با اشاره به نتیجه سفر رئیس جمهور به گلستان به تیتر اول گفت: مشکلات در اولویت شناسایی شده است.

وی افزود: خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به گلستان به این موارد رسیدگی شد و حدود 500 میلیارد تومان اعتبار برای آبخیزداری، آبخوان داری، توسعه جنگل ها و حمایت ها طی سه سال در نظر گرفته می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تصریح کرد: اعطای این اعتبار منجر به فعالیت های آبخیزداری و آبخوان داری در 350 هزار هکتار از کوه ها، کوهپایه ها و اراضی ملی می شود که نیازمند این گونه فعالیت ها هستند. ج: اگر این اتفاق بیفتد سطح فعالیت ما در استان به یک میلیون هکتار می رسد.

لطفی با اشاره به اینکه یک میلیون و 400 هزار هکتار از اراضی استان گلستان نیازمند آبخیزداری و آبخوان داری است، تاکید کرد: اختصاص اعتبار برای بهره برداری از یک میلیون هکتار شرایط مساعدی را برای گلستان و استان ایجاد می کند. مسائل ایمنی و آب را ترویج می کند.

وی از اعطای وام 115 میلیارد تومانی طی سه سال به استان گلستان برای بیابان زدایی و احیای مراتع خبر داد و یادآور شد: در سفر رئیس جمهور به گلستان هماهنگی و هماهنگی لازم در این مهم صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به اینکه برخی از شهرستان های استان به عنوان منشأ ریزگردها در معرض بیابان زایی قرار دارند، گفت: حدود 317 هزار هکتار از اراضی شمالی استان گلستان در معرض خطر است. بیابان زایی و حدود 127 هزار هکتار. سرچشمه این اراضی است. در این مناطق گرد و غبار وجود دارد که باید احیا و تثبیت شود.

لطفی خاطرنشان کرد: همکاران ما گنبدکاووس و آق قلا در سال های اخیر گام های خوبی برای مقابله با بیابان زدایی برداشته اند که این کار در حال توسعه است. و گنبدکاووس ضمیمه این ضد طرح است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع 616 میلیارد تن درآمد از سفر رئیس جمهور به گلستان حاصل می شود که امیدوارم به درستی و درست هزینه کنیم و برخی از مشکلات مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان را به همراه خواهد داشت. باید حل شود
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا