جامعه

دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شد/ کنکور سالی ۲ مرتبه برگزار می‌شود

تیتر اول/کرمانشاه رئیس مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش از انصراف رشته های عمومی از کنکور دولتی خبر داد.

دکتر. محسن زارعی امشب (31 شهریور) در مراسم تجلیل از برترین های کنکور سراسری استان کرمانشاه با تشریح تغییراتی که در نحوه برگزاری کنکور سراسری از سال آینده به وجود آمده است، اظهار داشت: یکی از مهم ترین تغییراتی است که در مسیر برگزاری کنکور سراسری اتفاق افتاده است که از سال آینده نسبت مدارک تحصیلی در کنکور سراسری افزایش می یابد و به 40 درصد می رسد.

زارعس افزود: از سال آینده کنکور سراسری سالی دو بار برگزار می شود که نتایج آن به مدت دو سال نزد داوطلبان نگهداری می شود.

رئیس مرکز نظارت و سنجش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حذف رشته های عمومی از کنکور سراسری گفت: این موضوع به معنای حذف بخشی از دروس عمومی و سهم آنها نیست. در اسناد آموزش و پرورش 2010 گنجانده خواهد شد.

زارج تاکید کرد: حذف دروس عمومی از کنکور سراسری به منظور توجه بیشتر به مطالعه عمیق این دروس انجام شده است.

زارعی در ادامه برگزاری کنکور سراسری به سبک گذشته را باعث می شد که دانش آموزان کمتر به مطالعات عمیق توجه کنند و گفت: شرکت در کنکور سراسری در مدل قبلی باعث می شد که دانش آموزان کمتر به دروس توجه کنند و بیشتر به ورودی توجه کنند. کلاس های امتحانی و رفتن به آزمون، که بر کیفیت آموزش تاثیر می گذارد.

وی همچنین به شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر درصد بالای قبولی دانش آموزان مدارس غیردولتی در کنکور دولتی اشاره کرد و گفت: اخیراً در فضای اینترنت شنیده می شود که 77.5 درصد از رتبه های این رشته زیر 3000 است. آزمون ورودی. آنها در مدارس غیردولتی از جمله مدارس تیزهوشان تحصیل کرده اند، در حالی که مدارس تیزهوشان زیرمجموعه مدارس دولتی هستند.

وی تاکید کرد: شناسایی و پرورش استعدادهای برتر نه تنها ظلم نیست، بلکه عدالت است.

وی همچنین با اشاره به توجه بیشتر دانش آموزان و خانواده ها به تحصیل در رشته علوم تجربی به امید قبولی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی از خانواده ها خواست به دنبال آرزوهای از دست رفته در کودکان نباشند و اجازه دهند کودکان بر روی استعدادهای خود بسازند. و علایق آنها را کشف کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا